info over Mafell MT 55 CC invalzaag

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Laatst bewerkt:

bert65

Actieve deelnemer
13 okt 2013
59
6
Stadskanaal
Hallo Ekko,
bedankt voor je schrijven. ad hand van de reacties die ik alhier heb kunnen lezen, denk ik dat een goed beeld heb kunnen vormen. Zal kijken of ik 5 november kan inpassen in mn agenda, zo ja zal ik zeker gaan.
vr gr Bert
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nope, er staat bij Werkt u dagelijks met Festool gereedschap?

Waarom kan een amateur niet dagelijks werken met...
Ik heb me aangemeld en kreeg keurig een bevestiging
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
OK maar volgens mij staat er ook:

Workshop voor Professionals - KLIK HIER voor meer informatie >>
Festool Experience Center Waddinxveen

en bij de aanmelding moet je bijna als 1e je bedrijfsnaam opgeven en functie daar.

Wellicht krijgen ze het niet vol en zijn ze daarom minder kieskeurig, ik ben wel eens in het testcentrum in waddinxveen geweest en das wel een snoepwinkel, daar hebben ze volgens mij echt alles liggen. En achter gesloten deuren zelfs alles van de concurrent ;-)
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Bedrijfsnaam en functie hoef je niet in te vullen, want daar staat geen rood sterretje achter. Uiteraard zijn "amateurs" ook welkom, die werken tenslotte ook met Festool. Hoe meer gebruikers hoe beter. En iedereen zal er wel iets van kunnen opsteken.
 
A

Athanor

Guest
Die kreeg ik ook net door, snap alleen die €10,- niet zo goed. Denk dat je bij bijv. Sander GP ofzo gewoon gratis en voor niets een demo kunt krijgen, alhoewel zo'n daagje best gezellig zal zijn.
Ik kan me daar nog wel iets bij voorstellen. Vaak geven mensen zich op voor een gratis evenement en komen dan niet opdagen.... Dan zijn anderen afgezegd die wel heel graag er bij hadden willen zijn. De beloning voor je komst is dan de waardebon van € 25,-

Fons
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Bedrijfsnaam en functie hoef je niet in te vullen, want daar staat geen rood sterretje achter.

Dat was het... ! ik wist dat er iets was waarom amateurs ook konden komen


Uiteraard zijn "amateurs" ook welkom, die werken tenslotte ook met Festool. Hoe meer gebruikers hoe beter. En iedereen zal er wel iets van kunnen opsteken.Uiteraard zijn "amateurs" ook welkom, die werken tenslotte ook met Festool. Hoe meer gebruikers hoe beter. En iedereen zal er wel iets van kunnen opsteken.

Is dat een quote van festool of ben je insider ? (ben maar een klein beetje nieuwsgierig)
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Dat was het... ! ik wist dat er iets was waarom amateurs ook konden komen




Is dat een quote van festool of ben je insider ? (ben maar een klein beetje nieuwsgierig)

Geen insider, wel ingeschreven. Maar ik concludeer dat uit het feit dat je niet verplicht bent een bedrijfsnaam in te vullen. Dus zowel bedrijven als privé personen zijn welkom.
 

designer-john

Actieve deelnemer
29 nov 2010
272
1
Misschien een idee om over de Festool bijeenkomsten een ander draadje te maken, deze gaat toch over Mafell.
 

dif

Actieve deelnemer
10 jan 2010
120
0
BE- Linter
@bert, ik heb voor de Mafell gekozen, temeer voor zijn vermogen om door massief hout te zagen van bevoorbeeld duimdikte
 

Rocky

Actieve deelnemer
23 apr 2012
61
1
Hoi Bert,

Ik ben naar een beurs geweest voor gereedschap en daar kreeg ik de uitleg van de Mafell.
Echt indrukwekkend! Supergoede uitleg en je merkt de kwaliteit! Al mijn vragen werden beantwoord.
De man had zelfs met een zaagblad met heel weinig tanden (om grof te zagen) in een melamineplaat gezaagd en .... splintervrij door de voorritsfunctie.
Het lijkt inderdaad of de filmpjes op youtube fake zijn, maar dit was dus echt!
Ondertussen heb ik zelf een Mafell gekocht en deze is gewoon super! zo nauwkeurig! en geweldig in te stellen!
De diepte-instelling is echt haarfijn in te stellen zodat je op een stuk afvalhout perfect kan zagen met enkel 1 mm in je avfalhout te zagen.
Enkel heb ik ook dat ik mijn stofafzuiging soms uit mijn mafell trek. Hiervoor zoek ik nog een oplossing! misschien een koppeling
Succes met je keuze! Festool heeft ook geweldige toestellen, maar ze lieten mij het splintervrij zagen niet zien...mafell wel!
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ik vind het leuk om te zien dat iedereen zo laaiend enthousiast is over de mafell, dat wordt serieuze concurrentie voor Festool. Dat zal ze scherp houden. Overigens kan ik ook met een oude festool zaag en niet al te scherp blad meer ook aardig splintervrij zagen. Ik ben nu bezig in beuken met een grof blad en dat gaat perfect. Ik zal nog eens meubelpaneel proberen kijken of ik met dat blad ook daar splintervrij door kan komen ;)
 

bert65

Actieve deelnemer
13 okt 2013
59
6
Stadskanaal
daar is ie dan,
aangeschaft en getest, de MT 55 CC. ik ben onder de indruk. ik gebruik m op dit moment veel voor plaatmateriaal omdat ik een aantal inbouwkasten aan het bouwen ben. alle lof over deze machine, echt een plezier om mee te werken.
dank allen voor de input
vr gr Bert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.