Huvema draaibank of electra beckum??

GCO

Actieve deelnemer
5 aug 2013
51
0
Ik sluit nog even aan bij Wim Kluck en Henkverhaar: je wilt experimenteren - weet dus niet wat je wilt. Dan moet de veiligheidsklep bij investeringen wijd openstaan. Wist ik eerst ook niet, daarom ook 2e hands gekocht, die ik bij tegenvallende ervaringen gemakkelijk weer kwijt kon. Probleem: echt redelijke 2e hands draaibanken tref je weinig aan. Blijft voor jouw de keuze een paar honderd euro uit te geven voor een redelijke 2e hands die ooit voorbij komt of een paar honderd euro extra voor een kleine starters draaibank.
Het voordeel van een starters draaibank is, dat je hem bij tegenvallende experimenten gemakkelijk kwijt kunt of dat je hem behoudt als tweede machine bij uitbreiding van het machinepark met een zwaardere draaibank. Dan is je investering in ieder geval niet voor niets geweest.
De startersmachines: HBM van Herman Buitelaar in Gouda - LARA van www.drechselbedarf-schulte.de - woodstar van willy van houte uit Beernem (B>) - Jet van www.VDHBV.nl in Utrecht.
Probleem bij deze kleine machines is vaak de dunne as waar geen M33 draad op zit en MK2 conus.
Dit zijn uitgangspunten van belang, omdat alle gangbare hulpstukken op deze maten zijn gebaseerd.
Informeer daarom bij die bedrijven of ze een tweede hands/inruil of demo machine hebben staan.
Wanneer de Duitse taal geen probleem is kijk eens op www.drechslerforum.de waar jouw vraag veelvuldig is beantwoord en al die kleinere kwalitatief goede machines worden genoemd.
Bovenal laat je voorlichten door ervaren houddraaiers. Of stuur me een PB met de woonplaats, dan meld ik je wil adressen in jouw buurt.
In ieder geval veel plezier als start voor een prachtige hobby.
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl

Bedankt Jan voor de info! Ik ben woonachtig in Assen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.