Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Huvema draaibank of electra beckum??

Ik ben op zoek naar een draaibank en nou heb ik er 2 gevonden. Een huvema draaibank en een electra beckum. Welke kan ik het beste doen? En waarom? Voor de huvema moet ik 140 euro betalen en de electra beckum 75 euro. Zijn dat goede prijzen. Ik heb bij de huvema mijn bedenkingen over de prijs.

Geef even de linkjes door. Er zijn vele type's. Leeftijd maat en kwaliteit zijn dan beter te beoordelen. Beide merken zitten niet in het topsegment maar eerder onderaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Geef even de linkjes door. Er zijn vele type's. Leeftijd maat en kwaliteit zijn dan beter te beoordelen. Beide merken zitten niet in het topsegment maar eerder onderaan.
    http://link.marktplaats.nl/719188468
    http://link.marktplaats.nl/728829256

Wat is dan wel een goed merk?

Deze moet je echt niet kopen. Vertel eerst eens wat wil met een draaibank, dan krijg je op dit forum genoeg adviezen.
    Vrgr Nico Oosthoek

Een LMS dan? Ik wil eigenlijk gaan experimenteren. Ik vind het houtbewerken steeds leuker worden en wil mn horizon verbreden.

GCO woon je in de buurt van Lemmer?
    Kom even langs om te experimenteren. Altijd leuk - een stuk hout in de draaibank en zien wat eruit komt na enige bewerking.
    Of kijk op www.houtdraaien.com en zie onder "afdelingen" waar een houtdraaier in de buurt woont.
    Altijd welkom.
    vr.gr. Jan Pranger.
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Die huvema is ongeveer 3 tientjes waard. En die Electra Beckum ook. De LMSen (ik heb er nooit veel historische informatie over kunnen vinden) komen uit dezelfde fabriek als dit model huvema. Er was ook een zwaardere huvema, maar ook daar heb je in de praktijk niet veel aan, omdat de mogelijkheden erg beperkt zijn (en de as onderbemeten). Met een budget, en een 'doel', kunnen we beter advies geven, maar los daarvan, een zinvolle budget-instapmachine is de HBM 450 van Buitelaar - wordt in China gemaakt. Heb je wat meer te makken dan zijn er betere, Taiwanese, tafeldraaibanken te koop. Jan Pranger kan volgens mij zo een aantal merken uit zijn mouw schudden. Dan moet je wel rekenen op een budget (bank plus minimaal benodigde gereedschappen) tussen de 500 en 1000 euro, afhankelijk van wat je precies wilt (vooropgesteld dat je voro een nieuwe machine gaat).

Helaas woon ik niet in de buurt van lemmer en met n fulltime baan en drie kids, word het ook moeilijk om die kant op te gaan. Goed deze twee machines dus niet. Jan, zou je mij dan nog wat modelletjes door kunnen geven die wel de moeite waard zijn? Ik denk dat ik, mits ik ze kan vinden, eerst voor n tweedehands machine ga. Bij de electra beckum zitten trouwens nog wel een lading beitels. Goh ik had toch echt gedacht dat de electra beckum goed zou zijn. Das toch wel n goed merk dacht ik.

Je kan ook in bussum langs komen heb twee draaibanken staan. Kan je eea uitproberen.

Forum Rechten