Houtvuller of.....

Elio

Actieve deelnemer
21 feb 2013
164
9
Hallo,

Even een vraagje, ik ben bezig met een salontafel van vurenhout, wat uiteindelijk behandeld zal worden met een dekkende witte lak.
Nu wil ik de schroefgaten voorzien van een vuller.
Wat is verstandig om te gebruiken, een houtvuller of houtrotvuller. Of iets anders??

En moet ik ze vullen voor de grondlaag of daarna?

Ik hoor graag..
 

Elio

Actieve deelnemer
21 feb 2013
164
9
Vullen met een 2 componeten plamuur. Maar wat je ook doet je zal het na enige tijd altijd weer zien terug komen.
Hout blijft werken en de vuller niet. Opbrengen voor het gronden.
Kan je het blad niet via de onderkant bevestigen, zodat je de schroefgaten niet ziet?
Vrgr Nico Oosthoek

Het gaat hier om de poten , die ik niet verlijm, maar gewoon 4 delen tegen elkaar aanschroef.

En dan na de 1e grondlaag met een lakplamuur erover?

bedankt !
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
het beste resultaat krijg je toch als de boel verlijmt en niet schroeft. Gebruik een PU lijm en als je het stevig wil hebben en de boel niet vertrouwt kan je nog duvels zetten tussen de onderling te verlijmen delen. Wat andere zeggen plamuur 2 comp of niet blijf je altijd zien. Mischien epoxy dat dit wel enigszins meewerkt wordt ook vaak toegepast om gaten te vullen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.