Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Pruimen hout, buxus, Alerce? en nog zo wat

Dag, Ik heb hier nog wat fijnhout liggen. Heb eerde hier een grote partij pruimenhout te koop gehad en die is door iemand opgehaald die er nu mooie werkstukken van maakt. (Harrie Wegkamp, stond er ook mee op houtfort)

Nu heb ik nog pruimenhouten balken die ik uit stamdelen heb gezaagd toen ik nog fatsoenlijke ruimte en apparatuur had. Nu heb ik beide niet meer en mis vooral de machine en ga in de komende jaren zeker niet een grote hoeveelheid hout bewerken.

Ik heb diverse balken, sommigen met nog een rondje spint, maar veel zonder. De meesten zijn tussen de 90 en 110 cm lang, 7 cm dik en diverse breedtes (denk van 2 tot 12 cm) ik denk dat ik nog eenkel stukje dikker hout heb. Hiervan wil ik wel een aantal balken verkopen. Deze dikte is wat ik weet in de handel al een tijd niet meer te krijgen .P1030076.jpg

Verder heb ik nog hout van de zolder van mijn opa die een hobbyvioolbouwer was en ook andere werkstukken maakte. Volgens mij is wat op de foto staat buxus P1030075.jpg en ik heb ook nog een blok Alerce (of Alence, het staat er op is iets hardhoutachtigs) en nog wat kleine en andere stukjes.

Verder heb ik nog wat taxus, waaronder een tak die 170 cm recht is met een doorsnede van 8 a 10 cm en daarna wat dikker wordt en 45 cm licht afbuigt (einde is ca 5 cm uit lijn) en een paar korte stammetjes van ca 16 cm doorsnede en 28 cm lang.
    Ik woon in Wildervank, dus iemand in de buurt zou eens kunnen komen kijken.

Als iemand me een deugdelijk prijsadvies kan geven houd ik me aanbevolen.

Ik heb je een pm gestuurd

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten