vicmarc 100

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Draai-genoten.
Ik heb de discussie onder "verslapen berk" gevolgd over de nieuwe NOVA.
Zoals vaak op fora ontstaat een traptreden communicatie: van het ene onderwerp komt het andere onderwerp. Vandaar maar even een nieuw onderwerp.
Ik ben op zoek naar een kleine (tafel) draaibank met elektronisch te regelen toerental.
Ik had mijn hoop gevestigd op een nieuwe machine van Schulte, maar deze komt er (nog) niet, zo bleek mij op de open dagen in Meppen. (Rick, inderdaad te druk voor een rustig gesprek).
Het is nog even sparen, maar ik heb mijn oog laten vallen op de Vicmarc 100.
Wie heeft daar ervaring mee?
Is er een vergelijkbaar alternatief?
Graag jullie hulp.
vr.gr. Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

tuoh

Oud hout
Hallo Jan,

ik heb zelf geen ervaring met de Vicmarc, maar heb al op verschillende forums heel gunstige commentaren gelezen, het blijkt een heel goede draaibank te zijn.

Op de Ligna 2009 in Hannover heb ik even gedraaid op een Steinert Piccolo Vario, dit is een absoluut topmerk, ongelofelijk hoe deze machines afgewerkt zijn, de machines draaien geruisloos en stralen kracht uit, de lagering van de hoofdas is ruim overbemeten, die gaat levenslang mee.
De man die deze machines ontwikkeld heeft is dan ook niet de eerste de beste: Ir Steinert is een Duitse meesterdraaier, en de auteur van enkele klassiekers over houtdraaien, oa."Drechseln in Holz"
De machines hebben maar één nadeel: de prijs :x

Mvg,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.