Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

welke materiaal te gebruiken voor hoogglans -kastje

hallo,

ik ben aan het kijken om in mijn living zelf een tv /media meubel te maken gezien het bestaande meubel te weinig plaats biedt voor alle toestellen..

het zou een betrekkelijk laag kastje worden, in hoogglans zwarte afwerking , liefst zwevend (lijkt te zweven eventueel)

tv-meubel-maken-arturo-xl-5-ralph.jpg

de totale lente zou 3 meter worden, diepte is net geen 50cm en hoogte zou maar een 40 tal cm zijn (binnenafmetingen)

het kastje zou 2 verdiepen hebben, bovenste zou enkel maar open schap/legplank zijn voor de apparaten
    het onderste verdiep zou symetrisch met het bovenste lades bevatten voor films en kabels en je weet wel media randtoebehoren

ik dacht om de kast te maken uit 22mm groene mdf (dacht ik harder dan gewone) maar dan zit ik met het probleem om de hoogglans erin te krijgen denk ik.. veel kopse kanten en weet niet of ik met lakken die echte donkere spiegel glans erin kan krijgen

dan dacht ik om panelen te kopen, uit mdf waarop een hoogglans afwerking is gelijmd maar das nogal een kostelijke bedoening extra kost voor de hoogglans panelen te verzagen, dan de zijkanten af plakken, etc

hoe zouden jullie dat doen?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Ik heb 18 mm mdf panelen met grondlaag gezaagd en de kopse kanten geplamuurd, geschuurd. Daarna 2 lagen grondverf er 3 lagen hoogglans lak. tussendoor zeer fijn schuren. Krijg je ook een spiegel.
    Ik heb het gerold, voor een nog beter resultaat zou je kunnen laten spuiten.

De dikkere voorzijde kun je met een strook mdf opdikken voor een robuustere look.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Je kan ook drie elementen van Ikea Besta nemen. Die zijn hoogglans en afgewerkt. Afmetingen 120x40x38 cm. Bovenpanelen verbinden met lamelo's en aanrecht verbinders krijg je een strak geheel.

Jeroentje

yoek,

welke plamuur gebruik je dan?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013

Red face

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smirri13 Bekijk Berichten
    yoek,

welke plamuur gebruik je dan?
    2 componenten plamuur van de Action (€3,49) .... voor prima spul, voor zeker voor binnen!

Ik gebruik voor de kopse kanten van MDF altijd grundierkant van 2 mm. Dat is een soort kantenband maar dan overschilderbaar. Het geeft een superstrak resultaat. Dat scheelt een heleboel plamuurwerk.

Ik gebruik voor de kopse kanten van MDF altijd grundierkant van 2 mm. Dat is een soort kantenband maar dan overschilderbaar. Het geeft een superstrak resultaat. Dat scheelt een heleboel plamuurwerk.
    Dat is interessante info. Waar koop je dat ? En is dat ook in meerdere breedte-maten verkrijgbaar (bijv. 22 mm) ?
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Lijkt mij hier als enige webshop. Maar kan je er niet als particulier terecht.

Gevonden Mac Lean producten

Kleurnummer Omschrijving
    710181022 Grundier 0,4 x 22 mm Wit Glad
    Overlakbaar
    710181026 Grundier 0,6 x 26 mm Wit Glad
    Overlakbaar
    710181034 Grundier 0,6 x 34 mm Wit Glad
    Overlakbaar
    710181038 Grundier 0,6 x 38 mm Wit Glad
    Overlakbaar
    710181045 Grundier 0,6 x 45 mm Wit Glad
    Overlakbaar
    710181054 Grundier 0,6 x 54 mm Wit Glad
    Overlakbaar
    Jeroentje

Maar kan je er niet als particulier terecht.
    Bedankt Jeroen. Helaas ben ik (nog?) geen DGA en ben daarom erg benieuwd naar adressen waar je als particulier terecht kunt...

@martie: handel jij als particulier of bedrijfsmatig ?
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Da's leuk kantenband maar dan heb je natuurlijk wel een boel extra werk om dat je plakken en dan weer te zorgen dat je de randen van het kantenband niet ziet. Of zijn die zo dun dat je de naadjes tussen mdf en band vult met verf?
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Forum Rechten