Threaded insert

MichelvdD

Actieve deelnemer
17 dec 2012
119
0
Wat is de Nederlandse benaming voor een threaded insert?
Wil er een paar in NL bestellen maar kan ze niet vinden omdat ik de juiste benaming niet weet.
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
3
Ik zou zeggen "Rampa moer" of "inslagmoer", te koop o.a. bij Baptist ijzerwaren in Arnhem, of bij Nijhof in Baarn. Maar de Multimate bij mij in het dorp heeft ze ook....
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
3
Een Rampamoer heeft houtdraad aan de buitenkant, en metrische draad binnenin, je kunt hem van bovenaf indraaien. Een inslagmoer heeft een gladde schacht, en een bodemplaatje met weerhaakjes, je slaat hem aan de achter-of onderkant in het werkstuk. Ik ken het verschil, maar wist niet welke van de twee je bedoelde....
 

MichelvdD

Actieve deelnemer
17 dec 2012
119
0
De Praxis en Multimate hier hebben die dingen helaas niet. Maar nu ik weet hoe ze heten bestel ik ze online.
Bedankt allen!
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Gebruik bij het plaatsen van die dingen iig niet de inkepingen voor de platte schroevendraaier. Daarmee krijg je ze er zelden recht in.

Zelf had ik er een stuk of 12 te plaatsen van M8. Ik heb er een lang inbus bout in gedraaid en die met 2 moertjesvastgezet. Vervolgens een houten blokje genomen waar op de kolomboor een keurig recht gat was geboord voor M8. Aan de onderkant van het blokje was ruimte voor die rampamoer.

Op die manier kun je rustig en beheerst die krengen in het hout draaien.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.280
215
't hoofd van Overijssel
Behalve de Tampamoer heb je deze ook nog.

De messingplug. Van Fischer te vinden de meest bouwmarkten.
PF_P_MES001_F_%23SALL_%23AIS_%23V2.jpg
PF_P_PA001_F_%23SALL_%23AIS_%23V1.jpg


Of de inslagmoer.

41724.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.667
2.550
Gaanderen
De messing plug bovenste model wordt ook veel in muren gebruikt. Volgens mij is deze niet zo geschikt voor hout. De plug spreid behoorlijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.