Zelfgemaakte messen

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
knap! ik heb me er een paar jaar geleden ook aan gewaagd, maar wel vals gespeeld met het lemmet. ik had een damascus blank mes gekocht en daar het handvat en mozaiek verbindingspennen voor gemaakt. zou je ook eens kunnen proberen.

De mozaiek pennen zijn eigenlijk messing buisjes met daar weer verschillende diameters koper en ijzeren draad in verwerkt, als je een geschikte verhouding/vorm hebt gevonden spuit je de ruimtes ertussen vol met metaallijm of epoxy.

IMG_0009.jpg

Damascus Mes.jpg
 
Laatst bewerkt:

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Damast is inderdaad ook mooi. En het aankopen van het lemmet scheelt in ieder geval heel veel werk en soms ook frustratie. ;-) Ik vind het zelf helemaal van a tot z maken van messen een mooie hobby, maar het is ook erg lastig om het goed netjes te krijgen. Vooral het goed vlak en gepolijst krijgen van de vouw vond ik erg lastig. Maar goed, voor een eerste poging vond ik het goed geslaagd!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.