Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

huvema, is het wat???

Mede forummers, nu kwam ik op MP de volgende machine tegen:

http://link.marktplaats.nl/727352702

Nu vond ik vrij weinig info over huvema machines, vind het er wel stevig uitzien, heb er dus een goed gevoel bij.
    Deze machine vond ik ook nieuw op mp, voor ik geloof 575 euro.

Bij eventuele aanschaf gaat deze machine hobbymatig gebruikt worden.

Is deze machine qua build kwaliteit vergelijkbaar met bv een scheppach hm1 of hm2?
    Houterig mannekke

Zo op het eerste gezicht is het een imitatie van Elektra beckum hc260

Ik heb diverse machines van huvema gehad en heb er nog enkele.
    Ik heb er nooit problemen mee gehad.

De oude scheppach is van Duitse makelij. Dit heeft mijn voorkeur boven de huvema spullen. Ik heb hier gemengde ervaringen mee.

@Wim; vertel eens over jou ervaringen??
    Houterig mannekke

Ik heb af een toe eea van huvema verkocht. Een partij volledig moeten terugnemen. Zelf een watergekoelde metaalzaag in gebruik gehad. Hier ging twee keer de motor kapot. Andere artikelen voldeden wel.

Hoi,

ik heb zelf geen ervaring met deze machine. Ik herinner me wel een collega houtbewerker die erg teleurgesteld was na de aankoop van een hobby schaaf machine.

Het lijkt me nl erg af te hangen of je een goede schaafkwaliteit wilt en hoe de instelmogelijkheid is. Waar gebruik je hem voor?

Ik denk <alle waar is voor zijn geld> dus moet je hier voorbeelden van zien voor het te kopen.

Zelf zoek ik een professionele <schaver> omdat het voor meubelwerk toch nauw luistert.

Of is dit te kritisch?

groet,

Hans

De oudere types van huvema zijn goed, de nieuwere laten het soms afweten.
    Heb zelf jaren een kolomboor gehad van huvema. Prima!
    Dit is het zelfde met FERM alles wat nu gemaakt wordt heeft geen lange levensduur.
    Ik heb toevallig ook een oude kolomboor van Ferm....Prima degelijk apparaat

Bep

Dames en heren: bedankt voor de input.
    Om teleurstellingen te voorkomen laat ik de schaafmachine links liggen
    We hebben geen haast en kijken rustig verder.
    Houterig mannekke

Forum Rechten