Hoe fineer bewaren/opslaan

LMM

Actieve deelnemer
16 jul 2012
270
1
Groningen
Heb onlangs het 1 en ander aan fineer gekocht bij de hofleverancier uit zwolle en nu ligt het nog allemaal op elkaar op 1 stapel, maar een aantal boekjes zijn een beetje "hobbelig" en ik ben bang dat dat evt in de andere boekjes doorzet na verloop van tijd.

Dus mijn vraag hoe kun je fineer het beste bewaren? mijn idee was om wat stukken MDF/Multiplex te zagen en daar dan de boekjes tussen te leggen en evt een baksteen of wat zwaars er bovenop, of is dat geen goed idee?



LMM
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Hoe vlakker fineer ligt, hoe mooier inderdaad. Ik droom wel eens van een groot rek waar we allemaal boekjes fineer in kwijt kunnen.....Helaas is ruimte de beperkende faktor...

Ik zou het fineer niet "opsluiten" tussen 2 platen persoonlijk...
 

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Fineer mag ook niet te droog liggen.
Maar bepaalde houtsoorten zijn zeer teer om te krullen tot en met indien tot fineer gesneden.

Als je dat tegenkomt, dan je vellen licht bevochtigen en in een vlakke pres steken voor een nacht, de volgende dag al heel wat vlakker en klaar om te verwerken :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.