Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 57
    Athanor
    Guest

Houtzagerij Athanor is gestart (slaapverwekkend)

Beste mensen,

Met genoegen deel ik jullie mee dat vandaag de houtzagerij is gestart! Deze zagerij levert aan 1 klant: Fons, die het vooral om specials is te doen. Hij had een paar beukenstammen in de tuin laten verpieteren, waar de zwammen erg blij mee waren. Minstens zo blij is die ene klant met het resultaat dat wij uit de Felder lintzaag toverden!

Zie onderstaande foto's voor de slaapverwekte resultaten.

IMG_1258.jpg

IMG_1259.jpg

IMG_1260.jpg

IMG_1261.jpg

IMG_1262.jpg

IMG_1263.jpg

Ontzettend gaaf!!!
    Als ik slaap heb wordt ik alleen rimpelig
    Houterig mannekke

Mooi Fons, heb je al een idee wat je met het hout wilt gaan maken?
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Gaaf en jaloers...!

Mooi hout!

Athanor
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scheppie Bekijk Berichten
    Mooi Fons, heb je al een idee wat je met het hout wilt gaan maken?
    Ik ben onlangs voorzichtig begonnen met het maken van "kissies", dus dat lijkt me een mooie bestemming! Het hout moet echter nog wel even nadrogen, is nog behoorlijk nat. Ook wil ik nog eens een kassie in de James Krenov stijl maken, misschien is het hout groot genoeg voor een paar deurtjes en anders maar laatjes....

Fons
    Laatst gewijzigd door Athanor; 04-10-13 om 08:34. Reden: typo

Gaaf hoor, niks leukers dan je eigen planken zagen.

Hoe lang heeft het beuken buiten gelegen? En heb je er nog wat speciaals mee gedaan?

Athanor
    Guest
    Ik heb vier stukken stam buiten onder de haag gelegd. Voorjaar 2012. Dit voorjaar twee binnengehaald, die lijken al wat te ver door de zwammen zijn aangetast, waardoor je bros hout krijgt. De andere stammen lagen op een drogere plek in vertoonden weinig zwam, die heb ik nog een half jaar op een andere plek gelegd, vorige week zag ik de zwammen er op zitten en ziehier het resultaat! Verder niets mee gedaan.

Fons
    Laatst gewijzigd door Athanor; 04-10-13 om 08:35. Reden: typo

Athanor
    Guest
    Hier nog de foto's van de stam toen ik die net onder de haag vandaan had gehaald:

IMG_1237.jpg

IMG_1238.jpg

IMG_1239.jpg

Wow...jammer dat je maar 1 klant hebt....ik zou graag de 2e worden....Mooi geslaagd !!

Forum Rechten