Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Adelaar

Adelaar

Na mijn beer die ik al eerder op het forum heb laten zien bij mijn voorstelling vond ik het nu tijd voor wat groters. Een adelaar
    Nu kan ik wel een heel verhaal gaan typen maar foto's zeggen genoeg.

20130922_170242.jpg

20130922_172257.jpg

20130922_185737.jpg

20130923_195830.jpg

20130924_182455.jpg

20130924_195322.jpg

20130928_144905.jpg

20130928_164547.jpg

20130928_181140.jpg

20130929_205814.jpg

Dat is zoals hij er nu ongeveer bij staat. Het groffe werk met een elektrische Stihl MSE 200 kettingzaag gedaan met standaard blad en ketting omdat ze er bij (ik zal geen namen noemen, maar in elk geval een bekende) de winkel maar niet achter kunnen komen welk carving zaagblad met kettingvan 40cm op deze kettingzaag kan.
    En dan op de old-fashion way verder met gutsen en beitels. Wouw, wat werkt dat mooi zeg!
    Nu ongeveer 2 week bezig geweest. Voornamelijk eind van de middag/ begin van de avond werk en in het weekend lekker beeldhouwen.

Gaaf !! De buren zijn vast blij met je Ik sta hier ook wel eens lawaai te maken in de tuin.....oh ja.....en ook nog heel veel stof.....

Haha, dat is dus de reden waarom ik voor een elektrische zaag ben gegaan in plaats van 1 met een brandstofmotor.
    De buren zijn juist zelf ook nieuwsgierig hoe het allemaal vordert dus komen eerder langs om het te bewonderen dan dat ik er negatieve commentaar over krijg gelukkig.

Iemand een idee hoe ik dit beeld naderhand een beetje weerbestendig zou kunnen krijgen? In tegenstelling tot de beer die toch binnen blijft staan ga ik deze niet bewerken met een rasp of schuurpapier zodat het met de vezels zo glad mogelijk blijft, maar hoe raden jullie het aan om hem verder te conserveren?
    Ik ga naderhand de vleugels en de romp en poten nog branden.
    Het gaat trouwens om een zilverbladpopulier, ook wel bekend als Abeel. Is dat niet gevoelig voor houtworm?
    Laatst gewijzigd door Woldenga; 04-10-13 om 19:14.

Populier staat niet bekend als een duurzame houtsoort. Het belangrijkste lijkt me dat je zorgt dat er geen bodemcontact is en er ook nergens water op/in kan blijven staan. Daarna zou in zijn geheel frituren wellicht het beste zijn, maar als de plaatselijke snackbar daar niet aan meewerkt moet je iets zoeken met een zekere mate van flexibiliteit, of iets wat je gemakkelijk vaker kan opbrengen, want de stam zal nog wel een aantal jaren drogen en vervormen/barsten.

Frituren?? Heb ik nog niet eerder gehoord. Klinkt wel interessant. Dit is echter een beeld van 175 cm hoog en op zijn breedste punt tussen de vleugeltoppen 80cm breed. Gaat ook in zo'n grote frituurpan dus niet lukken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Frituurpan van de chipsfabriek misschien.

Jeroentje

Wat een mooi project en zeer indrukwekkend!

Voor een carving blad zou je kunnen kijken/informeren bij www.Wolfswinkel.nl, het gaat toch om het geschikte tandwiel op je stihl en de goede passing vh blad?

Voor de buitenafwerking zal ik informeren bij mijn leraar (Jan van Harskamp, zetten), ik ben nu bezig met een beeld in esdoorn wat ook buiten / mag / moet dus zit ik met hetzelfde.

Veel succes!

groet,

Hans

Dat is dus de desbetreffende winkel waar ik al een geruime tijd op wacht en die er maar niet achter kunnen komen welk blad en ketting voor mijn zaag geschikt is. Aangezien ik nieuw ben in deze wereld, voor dit aan nog nooit een kettingzaag in de handen heb gehad, en dus ook niet weet waar ik dan op moet letten en geen idee heb in hoeverre alles met elkaar uit te wisselen is dacht ik dat ik beter maar gewoon zo'n winkel kon benaderen. Maar we wachten af, ik ga er vanuit dat ze er binnenkort toch wel uitsluitsel over zullen geven.
    Wil wel de minimale lengte van 40cm aanhouden omdat ik hierna nog wel meer grote projecten in mijn hoofd heb zittten.

Ik ben zeer benieuwd naar de reactie van jouw leraar

Hoi,

ik heb nog twee links voor je

Www.chainsawcarvingtools.eu (o.a. Zaagbladen)
    www.derholzwerker.de (advies over afwerking)

volgens mij mij heb je nodig een apart tandwieltje, aparte ketting 1/4 inch, en apart zwaard. Ik kijk een beetje op van de lengte van 40 cm, is dat niet wat groot voor carving?? Voor details eerder iets van 25 of 30 cm.

Aan de zaag die je nu hebt kun je meten hoe breed de sleuf moet zijn voor de boutbevestiging. Succes!

hans

Forum Rechten