Schone dame !!

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Na weer terug te zijn van vakantie maar weer eens aan het draaien gegaan. Nu maar eens geprobeerd een poppetje te draaien. zag de foto van dit poppetje op het internet en vond het wel grappig. Alleen zit ik er nog mee of ik de schone dame nu met of zonder hoed mooier vind en of ik de jurk nog een kleurtje zal geven. Wat vinden jullie wat het mooiste is?
De dame is nog niet afgewerkt met olie of lak omdat ik haar misschien nog wil schilderen.
de totale hoogte met hoed is 21 cm.
DSC_2055.jpg
DSC_2058.jpg

Gr Marco
 

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Heel leuk, misschien een idee om haar een paraplu/parasol in handen te geven i.v.m. de stand van de armen.In ieder geval met hoed vind ik
afwerking :eek:lie

gr Leendert
 
Laatst bewerkt:

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Mooi gemaakt, zeg!

Ik zou zeggen afwerken met een olie oid waar het hout mooi uitkomt.
En voor de hoed, zijn de armen nog te bewegen? Dan misschien hoed in hand boven het hoofd?

Rene
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Allemaal bedankt voor de reacties en ideeën.
Zelf ben ik er nog steeds niet uit wat te doen met de hoed maar denk idd dat ik maar doe wat WR1944 voorstelde om mocht er een koper komen voor haar dat ik de hoed er los bij doe en is het aan hun wat ze er mee willen.
De armen zijn niet te bewegen dus in de hand wat Rene voorstelde gaat niet lukken.
Verder ga ik haar afwerken met olie en dus niet schilderen.

@ Ronald. Ik was al blij dat ik haar de jurk aankreeg tijdens het draaien dus die gaat mooi niet meer uit hoor! :)

Foto volgt nog als de afwerking klaar is.
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
zonder hoed vind ik haar een mooie strakke vorm hebben, met hoed maakt t wat speelser. en geen kleurtje geven, wel een beetje olie.

goed idee om die hoed los te laten, kan de koper kiezen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.