Makita lintzaag

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Op mijn speurtocht in de spelonken van goegel kwam ik eigenlijk alleen maar positieve reviews tegen van deze lintzaag.
Informeer eens bij je lokale Kroon gereedschap dealerd wanneer er weer makita promotiedagen zijn, dan kun je het geval besnuffelen, betasten, en proberen :)
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Ik heb deze nu enkele maanden.
De zaag bevalt mij erg goed.
Bij Toolnation was deze 670 euro met 4 zaagbladen.
Ik had ook zaagbladen bij tuffsaws besteld, maar dit was niet direct nodig geweest, omdat de zaagbladen van makita prima zagen.
Heb wel wat afstelwerkzaamheden moeten doen en 2 inbusbouten vervangen, omdat de originele van slechte kwaliteit waren.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Heb er ook 1, in Bangkok gekocht. Prima lintzaag, veel plezier van gehad, de standaard meegeleverde zaaglinten zijn niet bijzonder, maar ik had daar geen keus.

jaap
 

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
Heb deze naar aanleiding van de positieve reviews besteld en vandaag geleverd gekregen. De hele machine trilt behoorlijk... Ik zie nu op youtube ook filmpjes van gebruikers die hetzelfde probleem hebben en zelfs de machine om deze reden van de hand doen.
Ik ga eens proberen wat het zegt zonder zaagblad. Ik heb al heel wat Makita gereedschap naar tevredenheid maar dit kan ik helaas niet accepteren.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Neem eerst 's contact op met Makita, ik meen ergens iets gelezen te hebben over onbalans in 1 van de wielen. Bij diegene hebben ze het direct omgewisseld. .
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Heb deze naar aanleiding van de positieve reviews besteld en vandaag geleverd gekregen. De hele machine trilt behoorlijk... Ik zie nu op youtube ook filmpjes van gebruikers die hetzelfde probleem hebben en zelfs de machine om deze reden van de hand doen.
Ik ga eens proberen wat het zegt zonder zaagblad. Ik heb al heel wat Makita gereedschap naar tevredenheid maar dit kan ik helaas niet accepteren.

Heb je de machine goed vlak staan?
Zaag niet te strak gespannen?(heb de mijne ongeveer 1maatje lager gespannen als wordt weergegeven op de schaalverdeling.
De mijne zaagt prima.

Leo
 

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
Het eerste blad stond er nog op en dit heb ik wat losser gezet geen oplossing. Blad er af genomen, zonder blad weinig trilling (enkel onder wiel dan natuurlijk). Het bovenste lijkt te schuren, hoewel het volgens mij nergens iets raakt, ik vermoed dat er een (chinese ?) lager in zit die stuk is. Ik heb er vervolgens een ander blad op gezet en er voor gezorgd dat dit nergens iets raakt, ook geen lager van de geleiding, netjes op het rubber. De borstels vrij gezet. Als ik handmatig draai zou dot dan toch geruisloos moeten zijn.
Machine staat stabiel.

Filmpjes, handmatig (bovenste wiel) en draaiende machine.
http://users.telenet.be/xxl66/IMG_2808.MOV
http://users.telenet.be/xxl66/LB1200F.mp4
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Deze lintzaag staat hoog op het verlanglijstje, dus volg het met interesse. Filmpje is duidelijk en ben reuze nieuwsgierig wat de eigenaren van een Makita lintzaag ervan vinden.
 

simon

Actieve deelnemer
10 dec 2010
357
19
Zuid-holland
Ik ben ook benieuwd ?
Heb laatst een 10.8 volt makita accu boor machientje gekocht waarbij het boorkopje een beetje slingert .
Bij navraag zegt de verkoper dat dit normaal is.
Ik vraag het me af ,of gaat Makita op de mindere kwalitatieve toer.

Simon
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Ik ben ook benieuwd ?
Heb laatst een 10.8 volt makita accu boor machientje gekocht waarbij het boorkopje een beetje slingert .
Bij navraag zegt de verkoper dat dit normaal is.
Ik vraag het me af ,of gaat Makita op de mindere kwalitatieve toer.

Simon

Klinkt niet als een defect lager.
Lijkt naar mijn mening toch alsof er iets schaaft.
Zou eventueel kunnen als het lint niet netjes is gelast.
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Hallo,
Ik heb bij toolnation een lintzaag Holzstar Hbs351 gekocht. Deze zou beter zijn dan de Malita. Vooral omdat de tafel van de Makita niet helemaal vlak zou zijn. De Holzstar is wel wat duurder, maar heeft ook een wat hogere doorvoerhoogte. En ik ben er heel tevreden mee. Ook met het bijgeleverde lint.
Van Makita heb ik ook zo het een en ander. Prima spul; geen klagen. Maar over de lintzaag kan ik dus niet meer zeggen.

Groet,
Hubert.
 
Ik heb even mijn wiel rondgedraaid, en als alles vrij van de wieltjes loop hoor ik alleen maar een soort gezoom.
De foto is genomen met uiteraard draaiende lintzaag en een 2 € munt. Links van de zaag staat hij helemaal stil en rechts een kleine trilling, maar hij blijft staan. De zaag staat op een zwevende houten vloer. Het enige nadeel wat ik tot nu toe aan de zaag heb ondervonden, is dat de langsgeleider wel eens vast zit door het stof/zaagsel.image.jpg
Ik heb geen ervaring met andere zagen.
Ik hoop dat je probleem opgelost wordt.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
hoi,

Ik vrees dat al die 350 mm ( diameter wielen) machientjes erg op elkaar lijken en stabiliteit missen. Ook de Makita ( made in China, trouwens ). Geef eens een klein tikje op de machine helemaal bovenaan, dan zie je het wel. Daarom erg geinteresseerd geweest in de bouw van een houten lintzaag, deze zijn zeker gemakkelijker stijver te maken. Het overdreven trillen van de Makita machine ( onaanvaardbaar met hun 16 mm zaaglint ) , en dit zonder een slepend wiel (wel niet echt rond.....) heb ik ook gezien.
 
Laatst bewerkt:

Ernie

Actieve deelnemer
8 feb 2010
125
2
Wassenberg ( D )
Hallo,

Over het trillen (dansen) van een lintzaag wil ik ook mijn ervaring meedelen.
Een paar jaar geleden een gebruikte Metabo BAS317 gekocht. De banden zagen er niet mooi meer uit en deze vernieuwd. De machine liep mooi rustig totdat ik hem een tijd niet gebruikt had.
Plotseling een trillende machine! Wielen gecontroleerd op onbalans,maar geen oplossing. Totdat ik eraan dacht dat de zaag lange tijd onder spanning had gestaan! Vergeten te ontspannen.
De banden eraf gehaald en warm opnieuw gemonteerd,Probleem weg! Wat ik hiermee geleerd heb, bij langere stilstand altijd het lint ontspannen.
Dit probleem zal bij hardere urethaan banden waarschijnlijk niet optreden.

Groeten,Ernie
 

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
Ik heb er een kwaliteitszaag op gezet, een voet gemaakt zodat het geheel op 3mm depron staat (zwevend), de rubber voet vervangen (1 poot heeft een regelbare rubbervoet, maar lijkt me nogal zacht).
Het is nu aanvaardbaar, een 2 euro muntstuk valt net niet om, het kan er nu mee door, maar het blijft verre van ideaal.
Het alu van de geleider is overigens wel erg dun. Hiervoor ga ik zelf nog wel eentje fabriceren in hout aangezien ik voornamelijk fineer strips zaag en het zaagblad nogal dicht tegen de geleider zit.
 

Koenraad

Actieve deelnemer
20 sep 2017
34
4
Hallo,
Ik heb bij toolnation een lintzaag Holzstar Hbs351 gekocht. Deze zou beter zijn dan de Malita. Vooral omdat de tafel van de Makita niet helemaal vlak zou zijn. De Holzstar is wel wat duurder, maar heeft ook een wat hogere doorvoerhoogte. En ik ben er heel tevreden mee. Ook met het bijgeleverde lint.
Van Makita heb ik ook zo het een en ander. Prima spul; geen klagen. Maar over de lintzaag kan ik dus niet meer zeggen.

Groet,
Hubert.

Dag Hubert,

Ik ben ook van plan om de Holzstar HBS 351 te kopen, ben je er nog steeds tevreden over?

Groeten,
Koenraad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.