Poging tot excentrisch theelichtje

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
Had nog een stukje vervuurd beuken liggen en bedacht mij dat ik een tijdje geleden iemand in een video een theelichtje had zien maken, maar dan met excentrische groeven waar dan het licht doorheen scheen (volgens mij van Carl Jacobson). Het maken van de groeven bleek lastiger dan ik verwacht had, lastig om je beitel stabiel te houden met zo'n scheef ingeklemde vorm. De groeven zijn nog niet diep genoeg gemaakt, of de binnenkant onvoldoende uitgehold. De onderste groef laat licht door, de 2 bovenste niet. Volgende keer beter dus!

IMG_0001.jpg

Ik denk dat ik deze degradeer tot pennenbakje, of als klein vaasje ga gebruiken..
 
Laatst bewerkt:

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
Hoewel ik vervuurde beuk heb liggen zou ik dit op deze foto niet herkent hebben.

Ik werk op de molen veel met vervuurde beuk, we maken daar vooral tollen van. Niet ieder stukje is hetzelfde, wat ook logisch is omdat het hout is. Maar ook omdat er niet altijd dezelfde schimmel zich in het hout heeft gevestigd. Dit was een stuk zonder de zwarte draden die vaak tegenkomt, het enige wat de schimmel in dit stuk heeft veroorzaakt zijn een soort wittige vlekken (niet goed te zien op de foto vanwege lichtinval). Er zitten soms ook nog aparte effecten tussen die ongetwijfeld ook weer door andere schimmelsoorten worden veroorzaakt.
 
Laatst bewerkt:

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
@Reinoud & SamPonette, Bedankt! :) hij heeft inmiddels al een nieuwe eigenaar die het ook niet als een mislukt stukje zag, nu hij weg is mis ik hem al wel :p. Ach, ik maak er nog wel een, leuk om te doen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.