Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Festool Boom arm/afzuigarm DIY

Beste allen,

Ben begonnen aan een Boom arm/afzuigarm (omdat de originele erg prijzig is.......)
    Heb gebruikt:
    1x aluminium buis, 48mm, wanddikte 3mm
    pvc verloop 40/50, paar stukjes pvc buis
    Oogdelen, borgring
    Bestaande slangen

Conclusie: voor relatief weinig geld werkt dit fantastisch!

Hoor graag wat reacties/ideeën/aanvullingen

boom arm.jpgboom arm2.jpgboom arm1.jpg

Ziet er goed uit! Inventief!

Dank! Moet alleen nog een oplossing zien te bedenken voor het stroomsnoer. Zoek nog een klem oid om de stroomkabel mee te bevestigen.

Gaaf!!1 persoonlijk zo ik de lengte slang zo kort mogenlijk houden trouwens.
    Vind je mft opstelling ook geweldig heb je deze zelf mbv profielen gebouwd?
    Zoja; wat zijn het voor profielen?
    Mijn tafel staat ook op wielen maar door het totale gewicht is e.e.a. niet echt verplaatsbaar meer te noemen
    Onder en bovenplaat zijn van 3 cm mutiplex verder zitten er twee ladenkasten in, stevig afgevuld
    Als de profielen niet te kostbaar zijn is dat mischien een leuk project voor de volgende zomer
    Houterig mannekke

Waarom gebruik je voor het stroomsnoer geen klittenband??
    Houterig mannekke

Het is een tafel van transportainer.nl, gekocht via MP en een walko werkplaatskit ook via MP! Profielen zijn inderdaad ook los verkrijgbaar. Zit veel prijsverschil in.

Is een goed idee maar had deze gezien..........http://festoolownersgroup.com/festoo...oom-arm-25585/

Ik hoor het al: je gaat voor de deluxe oplossing
    Houterig mannekke

Hallo Broos,

Wordt het PVC niet statisch bij het stofzuigen?

Groet,

Arjan

Hallo Arjan,

Het zal altijd wat statisch worden maar ik heb er tot nu toe geen last of hinder van. Gebruik het uiteraard niet dagelijks. Heb wel oplossingen om te ontladen voorbij zien komen in de vorm van metaaltape.
    Misschien is er een forumlid met ervaring??

Forum Rechten