Schuurpapier Festool, Granat

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Geert Schoonhoven zei:
Mij is op het hard gedrukt dat granaat schuurpapier een 100% eigen fabrikaat is van festool.

Geert, laat ik vooropstellen dat ik geen ervaring heb met het granaat papier heb. En ik geloof je meteen dat het een geweldig product is.
Maar ik geloof er niks van dat het een 100% eigen fabrikaat is.
Ander schuurpapier van festool wordt geproduceerd door hermes, en waarschijnlijk is granaat ook ontwikkeld ism hermes en daar geproduceerd. Aangezien dat bedrijf de know how en machines heeft om schuurpapier te maken.
En het zou slim van festool zijn om dit papier te patenteren.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Wat overigens niet per definitie wil zeggen dat het receptuur van Festool schuurpapier identiek is aan schuurpapier wat onder de merknaam Hermes in de handel ligt.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar consumentenproducten als wasmiddel.
Door het bedrijf Unilever worden onder eigen label de merken Omo, Sunil, Robijn en Sun verkocht. Naast deze merken zal Unilever zeer waarschijnlijk ook huismerk wasmiddelen produceren. Is het recept van deze merken hetzelfde? Nee. Komen ze uit dezelfde fabriek en waarschijnlijk zelfs van dezelfde productiestraat? Ja.

Tegenwoordig kunnen ze relatief eenvoudig omschakelen, een beetje meer van halffabrikaat a voor papier van Festool, wat minder voor papier b van Hermes bijv.

Kortom, stel Festool laat hun papier maken bij Hermes, dan kan het nog steeds Festool only papier zijn, omdat ze het recept/samenstelling van het papier alleen voor Festool houden.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Als ik een (prijs)vergelijk wil maken tussen ecotools en het festoolpapier, welk type festoolpapier komt dan het meest overeen? De Brilliant-2?

Eerder met Rubin 2, dat is het standaard hout schuurpapier van Festool, Brilliant heb je enkel in de fijnere korrels en is voor het schuren voor het lakken of tussen het lakken.
Granat is voor het afschuren van lak, maar sommigen gebruiken dat voor alles omdat het zo bijzonder lang meegaat en moeilijk verstopt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.