Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Schuurpapier Festool, Granat

Festool heeft een nieuwe versie schuurpapier geïntroduceerd. Namelijk Granat.
    Mij is helaas niet duidelijk wat de voordelen (of nadelen zijn).

Uit het reclame-praatje in de noviteiten concludeer ik dat zo ongeveer alle andere schuurpapieren van Festool overbodig zijn geworden (hoogstens Rubin niet). Dit lijkt mij sterk.

Kan iemand mij meer informatie verschaffen? (of een link naar die informatie?)

Zelf schuur ik met name kaal hout, om er vervolgens danish oil of transparante lak op te doen.
    Maar ook wordt de schuurmachine gebruikt voor onderhoud aan het huis, dus lak/beits schuren voor grof achterstallig onderhoud of bijwerken voor regulier onderhoud.

Alvast bedankt.

Re: Schuurpapier Festool, Granat

Uit de informatie begrijp ik dat granat ontwikkeld is om de moderne lakken te schuren.
    Vond nog wel een link naar een overzicht van alle andere schuurmiddelen van Festool, helaas staat granat hier nog niet bij. http://www.festoolusa.com/Web_files/...s_brochure.pdf

jaap

Hallo koffiedrinker,

Gebruik je dan schuurschijven van het merk festool?
    Er zijn alternatieven die kwalitatief net zo goed zijn en veel vriendelijker voor de geldbeurs

Bedankt Jaap,
    dat is een mooie link die me voor de andere schuurmaterialen veel duidelijkheid geeft.
    Helaas weinig informatie over Granat, maar dat komt misschien nog een keer.

Beste Koffiedrinker,

Granat is de oplossing voor de nieuwe standaard VOC 2010 verven, deze verven hebben minder oploshoudende middelen dan de verven van 2009. Zie voor meer info een site van Sigma of Sikkens.

Het Granatschuurpapier heeft door een samenstelling van de op één na hardste korrels een zeer lange stand tijd. Daardoor is dit papier wel 10% duurder maar ruim 40% sneller dan Briljant 2

Volg een schuurtraining bij toolworkshop en je weet alles over schuurpapier en schuren uiteraard.

Een reaktie op de opmerking dat al het schuurpapier overbodig is, is hetzelfde als tegen een kok zeggen dat peper en zout voldoende is en kruiden en specerijen overbodig zijn.

Maar zit je alleen in kaal hout dan heb inderdaad alleen Rubin nodig, maar wordt kaal hout gelakt, geolied, gezeept dan gebruik dus alweer andere schuurmiddelen dan Rubin.

Ik had in het begin een hele voorraad Brilliant aangekocht. Ik doe daar eigenlijk alles mee, gaat prima IMHO. Als de vooorraad op is zal ik idd overstappen op verschillende schuurpapieren van Festool. Goedkoper Rubin voor het grove werk en fijner papier voor de afwerkingen naar gelang de toegepaste afwerkingssoort.

Hoi Wesley,

dank voor deze duidelijke uitleg. Hier heb ik zeker wat aan.

Nav de informatie heb ik al wat Rubin aangeschaft en iets Brilliant 2. Dat laatste dan waarschijnlijk beter Granat kunnen zijn. Voor de volgende keer !

Dank.

Post van een tijdje geleden maar.... zijn er goede en goedkopere alternatieven dan origineel festool schuurpapier?

De velletjes van festool zelf zijn niet goedkoop maar wel goed

Scheppie...

Beste Scheppie

Ik gebruik met veel plezier de velletjes van ecotools op mijn festool schuurmachines, het is de moeite waard daar eens te kijken.

Groeten

Jan

Hey Jan,

Daar heb ik net eens zitten neuzen.... die hebben veel dingetjes die ik regelmatig gebruik, ook schroeven, bits, zagen etcetera lijken niet duur, ben benieuwd wat de kwaliteit is daarvan...

Schuurpapier helaas bijna allemaal op in de meest gangbare korrels.... teveel lezers van dit forum denk ik :-)..

bedankt,
    Scheppie

Forum Rechten