Laminaat staat bol

Carla

Nieuw lid
22 sep 2013
5
0
Goedenavond,
Ik heb met veel moeite zo'n 50m2 van de 70m2 gelegd en ik heb nu gezien dat de lamellen bol staan over de breedte. Als je over de vloer loopt voel je de golving. De lamellen zijn verder volgens mij ook krom en over de lengte hol, waardoor het moeilijk te leggen is. Hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door een te hoge luchtvochtigheid bij de opslag.
Nu wil ik hier graag voorleggen: opnieuw beginnen met nieuw laminaat of laten liggen? Ik zou vooral ook graag weten of deze vloer problemen gaat geven in de toekomst. Of zal de vloer nog platter worden door de tijd?
Alvast bedankt.
 

smirri13

Actieve deelnemer
25 mrt 2013
78
0
gent
misschien een domme vraag, maar ligt de vloer los van de muren?

is het kliklaminaat en zwevend?
 

mcarma

Actieve deelnemer
15 jun 2012
144
0
Kontich
heb je ondertussen de plinten al geplaatst? Ik zou nog een week of twee wachten voor iets drastisch te doen zoals het terug uitbreken. Nadien, wanneer de kamer op normale temperatuur en vochtigheid is en dus ook de laminaat, eens volledig rond gaan en kijken of hij echt nergens klemt, vaak nemen mensen te weinig uitzettingsvoeg aan de kanten. Indien dit het geval is, kan je het simpel oplossen door met bv een invalzaag of multitoool de kanten korter af te zagen.
 

Carla

Nieuw lid
22 sep 2013
5
0
De pakketten hebben met plastic twee weken in de kamers gelegen. Met behang afstomen is het een paar dagen vochtig geweest.. Denk dat t daar fout is gegaan.
Dat je de plastic verpakking moet verwijderen is nieuw voor mij. Dacht dat je die juist moet laten zitten.

Plinten zitten er nog niet op, dus afkorten is nog een optie als de vloer uit gaat zetten.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Plastic eraf hoeft niet (altijd). Het stomen veroorzaakt maar heel kort een hogere luchtvochtigheid, dat zou niet direct tot problemen moeten leiden. Plaats eens een vochtigheidsmeter in de ruimte. Is het een houten of betonnen vloer? Verder nog wat veranderd? Nieuwe dekvloer, stucwerk...

Ik zou het meteen melden bij de winkel. Even aanzien kan daarna nog wel. Als je na een maand teruggaat, kunnen ze zeggen dat je eerder had moeten komen.
 

gompy58

Actieve deelnemer
15 jan 2013
315
1
Het hoeft misschien niet eraf maar een paar gaten erin zou niet verkeerd zijn geweest denk ik.

Het is best moeilijk acclimatiseren als je opgesloten zit in plastic vermoed ik namelijk.
 

Carla

Nieuw lid
22 sep 2013
5
0
Ik zal inderdaad eens kijken of ik kan meten. Het was wel vochtig denk ik want twee dagen na het stomen klemde de voordeur enorm (deed ie al wel maar nu kreeg ik m bijna niet open).
Het is een betonnenvloer. Een jaar geleden is het complex opgeleverd.
Verder geen nieuwe dingen, alleen gesausd, behangen, en paar plekjes stucwerk bijgewerkt maar dat zal t probleem niet zijn.
Ik heb een goudkleurige folie als ondervloer, zou geluiddempend en vochtwerend moeten zijn.
Ik ga zeker terug naar de winkel, in ieder geval voor de resterende pakketten. Of wordt dat een nog groter probleem als ik het tweede deel van de vloer afmaak met rechte lamellen?
De vloer ligt in twee delen ivm een breedte van meer dan 8 meter. Ik zou een kwart kunnen afbreken en het tweede deel opnieuw kunnen doen... Leuk is anders (schuine kanten aan weerszijde) :s
Ik heb vaker vloertjes gelegd met goed resultaat en zonder problemen, maar deze keer is de lol er wel van af...!
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Maar ff nogmaals voor de duidelijkheid; heb je het strak tussen de muren gelegd of heb je rondom 10mm vrij gehouden? Meen dat dat de maat is die je vrij moet houden van muren, als de kamer langer is al 11 meter geloof ik 15mm; maar dit is wel afhankelijk van welk merk. Op je verpakking staat meer info.
 

Carla

Nieuw lid
22 sep 2013
5
0
Ik heb 1 cm vrijgehouden volgens leginstructie. Het ligt ook niet aan de manier van leggen, hij ligt er net in, klemt niet, en elke lamel is toch bol. De lamellen zijn driedimensionaal gebogen, daar ligt t probleem.
Op foto's is het niet te zien, overigens. Je kunt t alleen voelen.
Ik ga maar eens met de leverancier praten.
Bedankt voor het meedenken allen!
 

coonman

Actieve deelnemer
1 jan 2012
132
0
Almere
kan ook zijn dat de vloer niet geheel waterpas is, dan liggen sommige lamellen dus niet op de vloer maar zweven, hierdoor voel je dan de doorbuiging.

kijk of het laminaat waterpas licht of onder een bepaalde hoek en kijk dan waar de vloer veert zou ik zeggen.
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Je spreekt van goudkleurige folie. Deze werkt isolerend. Maar tussen de goudkleurige folie en de chape moet je wel eerst een plastic folie als onderlaag leggen en dan pas de goudkleurige. Dat is dikwijls een groen gekleurde folie. Die moet werken als afscherming en leg je tegen de muren omhoog. Dan afsnijden als je de plinten plaatst. Heb je die er eerst onder gelegd? Zou toch moeten volgens mij ...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.