2 componenten lak op hout

Elio

Actieve deelnemer
21 feb 2013
164
9
Een vraagje..

Ben van plan om een 2 componenten lak te gaan gebruiken op gebruikt steigerhout (salontafel binnen).
Kan eigenlijk weinig vinden over een 2k lak op hout. Enige wat ik vind is trae lyx...

iemand hier ervaring mee?

2e vraag : geschaafd vurenhout , dit wil ik een witte zijdeglanse lak geven, moet dit daarvoor nog geschuurd worden?

BVD

Elio
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Waarom persee 2k?

Schuren moet altijd of je moet een knappe zoetschaaf erover heen gehaald hebben maar als ik dat zo inschat is dat niet het geval. Ik zal het schuren met 180 gronden, schuren 320 of 400 en aflakken
 

Elio

Actieve deelnemer
21 feb 2013
164
9
Waarom persee 2k?

Schuren moet altijd of je moet een knappe zoetschaaf erover heen gehaald hebben maar als ik dat zo inschat is dat niet het geval. Ik zal het schuren met 180 gronden, schuren 320 of 400 en aflakken

Ok, schuren ga ik dan ook doen. Vond informatie van soorten verf, waarbij stond goed geschaafd hout hoeft niet geschuurd te worden, vandaar ..

Een 2k lak zal het werken van het hout doen verminderen!?!?
Ik zeg hierbij verminderen, niet stoppen, wil dat gaan gebruiken, omdat ik het simpelweg vaker zie.

http://www.steigerhout-furniture.nl...afels-en-hockers/steigerhout-salontafel-mina#

zie 2e foto...
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Werken vermindert het niet en je ziet het vaker omdat het in de industrie makkelijker te verwerken is (spuitverf), sneller droog en harder wordt dan 1k. Maar vaker betekend niet direct beter. Bovendien, je hebt steigerhout; hierbij wil je dat het hout werkt.
 

Elio

Actieve deelnemer
21 feb 2013
164
9
Werken vermindert het niet en je ziet het vaker omdat het in de industrie makkelijker te verwerken is (spuitverf), sneller droog en harder wordt dan 1k. Maar vaker betekend niet direct beter. Bovendien, je hebt steigerhout; hierbij wil je dat het hout werkt.

Oké duidelijk, ik heb steigerhout vanwege de look, eerlijk gezegd niet omdat het werkt.
Wat ik eigenlijk wil zien te bereiken is een tafelblad lakken, transparant , ultra mat en gewoon goed bestand tegen allerlei soorten vlekken... Het hout mag eventueel tintje donkerder worden.

Ieder geval bedankt voor je toelichting.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Of ja; dat je wil dat het werkt is geen goede woordkeuze; maar je moet er wel behoedzaam op zijn. IK weet wel dat traelyx een ultra matte lak heeft. Maar welke precies dat is weet ik niet; heb er tijdens mn stageperiode een keer mee gewerkt. Allicht dat iemand anders je hiermee verder kan helpen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.