Welk materiaal voor brede boekenplanken ???

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Heb je idd netjes gedaan en ziet er lekker strak uit. Ik ben ook wel benieuwd naar de manier van afwerking. Ik ben pas laat aangehaakt bij dit draadje en daar las ik nog iets van hoekijzers. Toen ik dat las dacht ik dat het gezien het ontwerp en vaste planken (die je gewoon kan duvelen en jij gebruikt de domino) dat dit niet nodig zou zijn. En als ik het goed gezien heb, heb je die idd achterwege gelaten.
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Ziet er strak uit, Ekko. Is het gerold of gespoten?
Ik zie geen knoppen of grepen, heb je push-to-open sluitwerk gebruikt?

Thnx!
Ik heb alles gerold. Het resultaat is erg mooi geworden, al zeg ik het zelf.
Inderdaad heb ik gebruik gemaakt van een in-boor push-to-open systeem van Blum (zij noemen het Tip-On geloof ik...) systeem. Makkelijk te verwerken (heb wel de boormal erbij gekocht...) en het werkt super !

En als ik het goed gezien heb, heb je die idd achterwege gelaten.

Ik heb veelvuldig gebruik gemaakt van domino's (ik geloof dat er in totaal zo'n 250 stuks in verwerkt zitten) in de maat 5 x 30. Daarnaast heb ik alles verlijmd, waarbij ik niet te zuinig heb gedaan met de lijm. De constructie is daarmee al zo sterk dat ik verdere verstevigingen achterwege heb gelaten. Uiteraard heb ik de kastenwand wel gezekerd aan de muur - om te voorkomen dat deze voorover kan vallen - en dat draagt op zich ook nog een stukje bij aan de constructieve sterkte.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.