Zelfgemaakte Sysport

Jurjen

Actieve deelnemer
19 aug 2012
90
0
Na lang wikken en wegen is hier dan (eindelijk) mijn eerste post dus wees mild ;)

Langzamerhand heb ik al mijn gereedschap in systainers maar je zult het herkennen als je z'n stapel systainers hebt heb je altijd de onderste nodig.
Ook het opruimen in een stelling is mooi maar ook dan heb je van de drie die op elkaar staan nooit de bovenste nodig kortom dit moest anders.

Na wat rondkijken hier op het forum en op het FOG forum toch maar de stoute schoenen aangetrokken om zelf een sysport in elkaar te knutselen.

Het was mooi weer dus hop werkbank en gereedschap naar buiten en gaan.

klussen in de zon.jpg

Na dat ik wat had gemeten de zaag maar eens in een plaat underlayment gezet (goedkoop en had ik nog liggen)

IMG_0260.jpg

Na wat meten zagen en schuren verder begint het al aardig wat te lijken.

IMG_0262.jpg IMG_0263.jpg

Nadat ik de lades op maat had gezaagd en geschuurd was eindelijk het moment daar.
De eerste laderail en systainer werden geplaatst.
IMG_0266.jpg

Nu had ik ergens gelezen dat men op de onderste systainer een plaatje multiplex plaatste en vandaar de volgende rail ging plaatsen, nou dit heb ik geprobeerd maar wat een drama niets werd recht en haaks en tja wanneer kom je er achter.. als je ergens bij de bovenste lades bent en je niet uitkomt met je verdeling.. erg jammer.
Alles nog maar weer een keer los halen en meten met de blokhaak. (heb geen lr-32 systeem) Dit ging geweldig een halfuurtje later zit alle rail erin en konden de systainers geplaatst worden.

20130911_184830.jpg

Nummer twee was zoals je hierboven kan zien snel gemaakt.
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Ziet er zeer 'simpel'(niet negatief bedoeld) maar doeltreffend uit!

Heb je nog iets op de lades gemaakt zodat de systainers er niet af kunnen schuiven?
En gaat de klep nog open van de systainer zonder dat hij van de lade af hoeft?

Mooie ladegeleiders, waar heb je ze vandaan?

Goeie eerste post zo zou ik zeggen.

Groetjes,

Ewoud
 

Jurjen

Actieve deelnemer
19 aug 2012
90
0
Hallo Ewoud,

Inderdaad geen hoogstandje als de mftc van benchworks maar het doet waar het voor is bedoeld :) en wie weet komen er nog modificaties. Moet toch ook iets te doen hebben deze winter :)
Op dit moment zit er nog niets voor of achter de systainers, hier is nog wel ongeveer 10 cm ruimte waar ik "voorraad" kan bewaren.
Ik overweeg om bijvoorbeeld met deuveltjes de achterkant te markeren waar de systainer dan gecentreerd tegen aanvalt. Of toch nog een lijstje aan de voorkant. Voor de werking is het echter niet nodig, de systainer blijft goed staan ook tijdens het "schuiven".

De systainers kunnen voor +/- 75% open ruim voldoende om je schroeven en gereedschap eruit te halen. Als ik iets meer ruimte tussen de lades had gehouden was 100% mogelijk geweest (les voor de volgende) Langere laderails waren geen optie wegens de (beperkte) ruimte in de garage.

De laderails heb ik bij Toolstation gekocht, zeer tevreden over en niet duur.

Groeten,

Jurjen
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Inderdaad handig/effectief
Wat is er anders aan die oranje systainers ? (ander gereedschap dan festool ? of sterker, goedkoper...etc)
 

Jurjen

Actieve deelnemer
19 aug 2012
90
0
@matrex-online Ik zie het liever andersom :)
@Toxiq Hierin zitten schroeven en pluggen en niet Festool gereedschap (Bosch groen) wat ik in de jaren heb gekocht of waarvan ik zo weinig gebruik maak dat het niet nodig is om een duur merk te kopen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Zijn deze oranje kisten dan goedkoper dat je voor die hebt gekozen ipv bijv festool (grijze kisten)

Linkje misschien (altijd handig)
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Nu alleen nog wat labels toevoegen.
ik kan ze voor je verzorgen van alle merken en machines.
Hieronder enkele voorbeelden. Ook de originele rechterzijde labels met enkele specs horen daarbij.
Ze worden geprint op credit-card karton welke in de daarvoor bedoelde openingen van de T-Loc systainers passen.
Bosch-L.jpg Bosch-R.jpg

Metabo LF-L.jpg

Mafell MT55.jpg
 
Laatst bewerkt:

Jurjen

Actieve deelnemer
19 aug 2012
90
0
@Toxiq, de voorgangers hebben gelijk, boxen zijn van BTI en komen bij gereedschappro weg. de prijs is iets gunstiger dan de grijze festool systainers.

@Neel, zit er mooi uit, ik denk dat ik zelf nog even creatief ga doen (labels zijn volgens mij 8x5 even lamineren en klaar. bedankt voor het aanbod.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Wel mooie oplossing zo! Heb hier ook nog een rijtje systainers op mijn verlanglijstje. Maar ja...

Ga je de kasten nog wel lakken?
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Bizar eigenlijk dat de Festool systainers dubbel zo duur zijn, en ze uit de zelfde fabriek komen :) Op de website van Tanos kan je je eigen systainer ontwerpen met verschillende kleuren!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dubbel zo duur ? ze zijn wel iets duurder, maar zeker niet dubbel zo duur (in ieder geval niet op de site/link die in dit draadje gepost is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.