Loki's werkbank

Loki

Actieve deelnemer
13 okt 2009
34
0
Groningen
Hallo allemaal, alweer een hele tijd geleden sinds mijn laatste post.
Het houtbewerken stond een tijd op een laag pitje hier door het gebrek aan werkruimte en gereedschap, dus daar moest maar eens verandering in komen.
Ik woon in de stad en moet het doen met een vochtige schuur, dus niet echt een plek waar ik mijn gereedschap wil hebben. Gelukkig heb ik boven een grote overloop, dus moet het daar maar.

Ik heb het onderstel van 70x70 vuren gemaakt en er een pot verf tegen aan gegooid. Het werkblad is 40mm beuken. Binnenkort zal ik ook nog gaten boren voor bench dogs ed. en komt er nog MDF aan de wand voor al het gereedschap op te hangen. Al met al ben ik best tevreden. :)

Ik heb ook nog een Scheppach HM1 kunnen scoren, dus kan aan de slag!

P1000355.jpg

IMAG0074.jpgIMAG0070.jpg
 
Laatst bewerkt:

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
Mooi, goed doordacht en ook nog eens lekker compact. Ruime werkplaatsen worden zwaar overgewaardeerd. Tip van een ervaringsdeskundige: Hou de stofzuiger binnen handbereik. :p

Zo'n dubbele bankschroef wil ik ook ooit nog eens een keer ergens inbouwen. Al was het alleen maar omdat het er zo ongelofelijk bad-ass uitziet. :)
 

Loki

Actieve deelnemer
13 okt 2009
34
0
Groningen
Bedankt! Ja die bankschroef werkt mooi, ik kan tot 50cm klemmen tussen de spindels en dan zit het ook echt goed vast. Ik wou eigenlijk wel heel graag die veritas twin screw vice, maar 200 euro werd me een beetje te gek. Zeker op een werkbank waar 75 euro aan hout in zit. Dat geld steek ik liever in een nieuwe schaaf.

De stofzuiger komt in de kast te staan naast de werkbank. Het is zo'n karcher nat/droog zuiger die vrij lawaaierig is, dus daar maak ik ook nog wat demping om heen. Ik zat te denken om een stofzuigerslang aansluiting aan de zijkant van de kast te maken en een schakelaar er naast.
Dat is echter een zorg voor later. Nu wil ik eerst de tijd nemen om zwaluwstaart verbindingen te oefenen met handgereedschap.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.