Kwaliteit van meubels bepalen

Lenard

Nieuw lid
17 sep 2013
1
0
Hallo ik vroeg me af of er bepaalde dingen zijn waar je op moet letten bij het kopen van kasten, tafels of andere soort meubels. Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe kast en eettafel met stoelen maar weet soms door al het verschillende aanbod in materiaal en prijs niet meer waar ik goed aan doe. Ik wil het liefst iets betaalbaars wat jaren mee gaat.. maar wat dan precies goed is..
In mijn zoektocht ben ik al wel op deze checklist terecht gekomen maar ik vroeg me af of er nog meer punten zijn om op te letten en of deze punten allemaal wel zin hebben?
Dus ik dacht waar kan ik dit beter vragen dan in een forum dat alleen maar over meubels maken gaat!:) Ik hoor het graag als er belangrijke punten zijn om op te letten!
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.760
146
Rotterdam
Hallo Lenard,

De kwaliteit van een meubel wordt vooral bepaald door de gebruikte materialen en verbindingen.
Maar die zijn tegenwoordig niet zo heel makkelijk te herkennen. (op de hele goedkope zooi na)

Zo kan een prachtige en robuust uitziende tafel gemaakt zijn van spaanplaat met een dikke fineerlaag.
Maar ook die spaanplaat kan van een betere kwaliteit zijn dan de witte meubelplaten van de bouwmarkt.
De verbindingen zijn meestal gemaakt van schroeven en staalplaatjes.
Omdat een tafel gebruikt wordt en weleens verschoven wordt gaan deze schroef verbindingen wat losser zitten.

Maar ook een tafel van massief hout kan slecht geconstrueerd zijn waardoor de verbindingen na een tijdje losser gaan zitten.

Het beste is een betrouwbare winkel of meubelmaker te vinden, waar je goed advies krijgt en een paar jaar garantie.
Een betrouwbare verkoper of meubelmaker kan je vertellen of: het massief hout is, hoe de verbindingen zijn gemaakt en hoe de afwerking is (lak of olie enz).

En: alle waar naar zijn geld. Tenzij je opgelicht wordt.

Groeten, Raymond
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.