vraag stofafzuiging

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Ze hebben Het patent (monopolie) op zuighulpen met cycloon. Daarnaast zijn ze vrij stevig, wat wel nodig is met de astmatische (lang en smal) aanzuigslangen van Festool. De woodwhisperer heeft er een Youtube test over gedaan.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Op de FOG staan heel wat ervaringen met dit hulpstuk. De meest verontrustende vind ik die waarin de electronica van de stofzuiger wordt vernield door opbouw van statische electriciteit. Op dat gebied is de DD niet al te goed bekend. Dat wordt 'verholpen' met wat strips zelfklevende kopertape, maar er is genoeg 'room for error'.

Ik zou eens mijn licht opsteken op de website van J.P. Thien. Hij heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar verschillende cycloonvormen, en is uiteindelijk met een best wel simpele oplossing gekomen, de 'Thien Baffle'. In mijn hoofd spookt al een compleet ontwerp rond om dit apparaat te combineren met een systainer-compatible oplossing die zo op mijn CTL-Mini geklikt kan worden, en dan ook zijn aansluiting op de stofzuiger direct via de onderkant van de thientainer op de aansluiting van de CTL-Mini heeft.

Ik moet hoognodig een werkplaats inrichten om allerlei ideeen uit te werken en hier te tonen, was nu eerst mijn huis maar eens verkocht.....

Groet, Karel

PS kijk ook vooral op het discussieforum over de Thien Baffle.
 
Laatst bewerkt:

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Ik heb de oneida cycloon gekocht bij www.sorotec.de omdat ik geen tijd heb om er zelf 1 te bouwen/ontwerpen.
Werkt uitstekend in combinatie met mijn Festool CTL26 en 2 anti statische slangen, ik heb geen statische lading opbouw, die wordt
keurig netjes afgevoerd via de stofzuiger (wel altijd een geaard stopcontact gebruiken anders werkt de afvoer van de statische lading niet)
Gebruik wel een stevige ton/onderbak want de stofzuiger creert zo'n enorme onderdruk dat de ton inelkaar klapt.
99% van alle vuil komt netjes in de ton/onderbak terecht, zowel bij frezen/zagen en schuren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.