Goedkope Machines, bezuinigd op....?

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
ToPcraft Cirkelzaag
Tijdje geleden nog een afkort cirkelzaag moeten weggooien, ooit gekregen van de overbuurman omdat hij er niks meer mee deed. Het apparaatje had zijn eigen veiligheidskap in stukken gezaagd en met een hoop geraas in mijn gezicht gesmeten!!
Als je de keuze hebt goed gereedschap te kopen zou ik merken als ferm, topcraft en dergelijke mijden, ik vertrouw nooit meer op een goedkoop merk...

Dremel Multipro
U zal wel denken, deze hoort toch niet onder het kopje goedkope machines? Dat klopt ook, vergeleken met een merk als kinzo, ferm enz. is de echte Dremel vele malen duurder. Maar als je kijkt naar de kwaliteit van de snelheidsregeling, vraag ik mij af waar de ontwerpers van dremel met hun gedachten zaten. Na een jaar gebruik te hebben gemaakt van het apparaat zijn er nog maar 3 van het totaal aan snelheden beschikbaar. De 1na laagste snelheid en de 2 hoogste (de snelheden die ik niet vaak gebruik). Goedkopere merken hebben hier een veel degelijker mechanisme voor het regelen van de snelheid, weliswaar minder poespas erbij, maar deze heb je vaak helemaal niet nodig! En als je goedkope dremel kapot gaat is het geen probleem, als je er nog een koopt ben je nog minder kwijt dan je zou betalen voor een echte dremel.

Het enige wat een echte dremel als groot voordeel heeft is een echte boorkop, goedkope merken werken meestal met spantangen. Ik heb enkel dit model van dremel gehad, dus ik zou het begrijpen als niet iedereen dezelfde ervaringen heeft met dremel apparatuur. Goed bekijken wat voor gereedschap je in huis neemt dus!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.