aangenaam

grbfst

Nieuw lid
7 okt 2009
1
0
www.grbfst.dds.nl
Hallo,
Ik ben marc, en ben sinds een tijdje in het bezit van een (reusachtige en voorheen verroeste) draaibank. Een lintzaag had ik al evenals andere gereedschappen. Een van mijn hobbies is het maken van electrische violen. Binnenkort wil ik wel eens een handboog (longbow) maken.

Nu ben ik benieuwd waar jullie je hout vandaan halen. Houthandels ken ik wel maar ik ben vooral benieuwd naar contacten met staatsbosbeheer e.d. Ik vind het vooral leuk om met een stuk hout te werken wat uit de vrije natuur komt zeg maar.

Marc
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Hoi Marc, welkom.
Om je vraag te beantwoorden hoe aan hout te geraken, ikzelf krijg hout van vrienden en bekenden die weten dat ik houtdraai. Als tegenprestatie geef ik dan een mooie schaal of iets anders kado aan de goede gevers. Ook krijg ik nogal dikwijls tafelbladen kado waar ik gesegmenteerd werk van maak. deze tafelbladen zijn daar erg goed voor geschikt, daar dit hout erg goed droog is. Maar ook ga ik wel eens bij een plaatselijke houtleverancier langs om afval stukken hout op te halen, die hij anders toch maar weg gooid. Hout kopen doe ik dus nooit. Hoe meer mensen weten dat je houtdraait des te gemakkelijker denken ze aan je.
Heb wel eens aan de moeder van mijn aanstaande schoonzoon die in de betuwe woont, een leuke schaal kado gegeven met als gevolg dat een van hun buren dit zag en vroegen of ik nog hout kon gebruiken, ze hadden elzenhout achter liggen waar ze geen weg mee konden, nou ligt dat hout, 5 grote elzenhouten stammen bij mij in mijn houtopslag. Een tijdje daarna kreeg ik ook nog een esdoorn boom kado vanuit de betuwe. En van de buren een magnoliaboom.
Met als gevolg dat mijn houtopslag ruimte tot de nok toe gevuld is.
Maar ook bij je plaatselijke gemeentewerken kun je als ze willen wel snoeihout krijgen.
Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.