Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

beginnend draier zoekt tools

sinds zondag ben ik de bezitter van een mooie woodfast draaibank die ik overgenomen heb van ronald kanne,

om te draaien heb ik nu wel wat nodig.
    Ben dus op zoek naar beitels, en een chuck, vraag is dus wie van jullie heeft nog wat beitels liggen die ik kan overnemen, dan wel een chuck die toch niet meer gebruikt wordt omdat je een betere hebt aangeschaft.

Ooit zal ik wel nieuw materiaal aanschaffen maar nu gewoon even op zoek naar wat er niet meer gebruikt wordt.

Beste houtdraaiers.
    Familie van een overleden houtdraaier (92jr) hebben mij gevraagd de gehele uitrusting voor hen te verkopen.
    Deze week bekijk ik de spullen en neem mee wat relevant is voor draaiers.
    Daarna plaats ik een foto op dit forum in een nieuw bericht. Gegadigden kunnen zich dan melden. De verdere organisatie moet ik nog bedenken.
    Dus tot nader bericht.
    vr.gr. Jan Pranger.
    www.arstorno.nl
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Spannend, Jan.
    Ik ben nog steeds geinteresseerd in een eigen draaibank met toebehoren.

ik heb ook wel interesse Jan. Voor beitels dan

hier ook zeer veel interesse!
    vooral in een grotere chuck en een schalenguts van groter dan 13mm(of meerdere maar anders geslepen)

Jan,

als er een kleine chuck bijzit en wat kleinere beitels dan hou ik me zeer aanbevolen.
    mocht er iets bijzitten dat gebruikt wordt om pennen te draaien dan hou ik me aanbevolen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coonman Bekijk Berichten
    sinds zondag ben ik de bezitter van een mooie woodfast draaibank die ik overgenomen heb van ronald kanne,

om te draaien heb ik nu wel wat nodig.
    Ben dus op zoek naar beitels, en een chuck, vraag is dus wie van jullie heeft nog wat beitels liggen die ik kan overnemen, dan wel een chuck die toch niet meer gebruikt wordt omdat je een betere hebt aangeschaft.

Ooit zal ik wel nieuw materiaal aanschaffen maar nu gewoon even op zoek naar wat er niet meer gebruikt wordt.
    Een chuck heb ik niet over, maar beitels heb ik (volgens mijn betere wederhelft iig) zeker meer dan genoeg ;-) Ik heb toen ik begon redelijk wat (kaf en koren) via Marktplaats aangeschaft. Het echte kaf is inmiddels wel gedumpt, maar ook tussen het koren zitten nog wel wat doublures. Ik kan je iig wel aan 1 of 2 vlakke beitels helpen, en wellicht aan een guts (moet ik even kijken wat ik nog heb liggen).

Ik heb de gehele uitrusting in 1x kunnen verkopen.
    Dus valt er helaas weinig te delen.
    vr.gr. Jan Pranger.
    www.arstorno.nl
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]"hout-vormen"[/b:3c68c353]

Forum Rechten