Reststukken gekocht, maar wat voor houtsoorten?

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
Tijdje geleden een partij hout gekocht van een pennendraaier, het zijn voornamelijk kleine stukjes hout, maar er zitten ook grote blokken bij. Ik probeer te achterhalen wat voor houtsoorten ik in huis heb gehaald. Ben al een tijdje op het internet aan het zoeken, maar daar wordt ik nog niet veel wijzer van. zou iemand mij kunnen vertellen wat er o.a. tussen ligt?


P1030470.jpg
 

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
Eiken en essen had ik al herkend. Purperhart had ik goed gegokt. :)
Zie ik een paar stukjes palissander op de 3e foto?

Misschien een idee voor de volgende open dag van Rick: een bak met allerlei verschillende stukjes hout, degene die de meeste goed raadt krijgt een nieuw hemd (oid).
 

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
Heb even het een en ander op een rijtje gezet. Ik vond ergens nog een briefje met nog wat namen onder in de kist waarin ik het hout heb vervoerd. De nummers met vraagtekens zijn stukken hout waarvan ik nog niet zeker weet wat het is.

P1030476.jpgP1030477.jpgP1030478.jpgP1030479.jpgP1030485.jpg
 

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
Ah, kingwood.
Dan zat ik er met mijn palissander niet zo heel ver naast. Had ik toch mooi maar even het juiste continent te pakken. :)
 

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
Dat was een van de weinige stukken waar een sticker op zat, "willy carpentier" houtindustrie bv. haagbeuk. Ik heb zelf nog nooit haagbeuk gezien, dus heb ook geen andere stukken om het mee te vergelijken
 

Douwe

Actieve deelnemer
1 sep 2013
307
27
Drenthe/Groningen
Dank voor deze correctie, was er zelf al vanuitgegaan dat de identificatie juist was (zeker omdat het door een bedrijf is gedaan)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.