Lederen strop

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Toch maar naar mijn eigen post verplaatst

cas
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 385
  • image.jpg
    image.jpg
    68,2 KB · Weergaven: 384
  • image.jpg
    image.jpg
    72,4 KB · Weergaven: 384
Laatst bewerkt:

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
En Caso, wat zijn jou bevindingen?
Ik ben ook van plan om een lederen strop op hout te gaan maken.
Iemand ervaring met Flexcut op leder?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.056
1.687
Terkaple
www.woodworking.nl
die gele brok slijppasta van Flexcut is prima spul. Ik gebruikte het eerst op mdf en nu ook op een lederen strop, maar ook op de Tormek. Het brengt bijna het A2 staal van LN tot hoogglans.

jaap
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Heb vandaag ook weer een paar schaven geslepen, mooooie plank olijfhout gekocht bij rick moest nog geschaafd worden.
ook de flexcut op de strop gedaan, dan kun je tot hoogglans poetsen!

cas
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Ik strop mijn beitels nu op een plankje MDF met Flexcut erop, maar wil graag wat experimenteren met een leren strop. Gisteravond even binnengewipt bij de (grote!) stoffenzaak om de hoek, maar die bleek tot mijn grote verbazing totaal geen leer te hebben, alleen wat skai en meer van die kunststofmeuk. De stoffenhandel op de markt had ook niets. Waar halen jullie je leer?
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Soms zijn de beste oplossingen de meest voor de hand liggende... Dankjewel Menno, ik ga eens zoeken waar hier de schoenmaker eigenlijk zit :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.