Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12
    Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2013

Mijn eerste (puzzel)kistje

Eerste (geslaagde) poging tot het maken van een puzzelkistje. moet zeggen dat dit een aardige uitdaging was, de eerste keer dat ik inlegwerk heb gemaakt en de eerste keer dat ik iets gesegmenteerd gedraaid heb op de draaibank (houten knop). Het interne mechanisme bestaat uit 2 delen, waarvan de oplossing zich aan de buitenkant van de kist bevindt. Beide moeten worden opgelost om de kist te kunnen openen!

IMG_0226.jpg

Gebruikte houtsoorten:
    Eiken, grenen, meranti

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Laatst gewijzigd door Douwe; 01-09-13 om 20:20.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Laatst gewijzigd door Douwe; 01-09-13 om 20:34.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2013

Eerste (geslaagde) poging tot het maken van een puzzelkistje. moet zeggen dat dit een aardige uitdaging was
    Geweldige post !!! Mooi in beeld gebracht ook. Voor wat betreft foto 27: wat voor materiaal heb je om het hout van je knop gewikkeld ? Lijkt me geen elastiek, toch...
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Prachtig en ingenieus kistje Douwe. We mochten het vanmiddag al live aanschouwen en bewonderen op de Open Dag in Zwolle en mijn dank dat je het ook zo vlot op ons forum hebt gezet!

jaap

Hoi Douwe,

Mooi om te zien hoe je het gemaakt hebt. Het was leuk je ontmoet te hebben.

Groeten, Raymond

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oceans'11 Bekijk Berichten
    Geweldige post !!! Mooi in beeld gebracht ook. Voor wat betreft foto 27: wat voor materiaal heb je om het hout van je knop gewikkeld ? Lijkt me geen elastiek, toch...
    Jazeker, gewoon van die keukenelastiekjes . had ze nodig bij het lijmen om het geheel bij elkaar te houden, kon er geen klem op zetten. werkte perfect! (bij het draaien uiteraard eraf gehaald)
    nog een foto waarop het wat duidelijker in beeld is gebracht:

26.jpg
    Laatst gewijzigd door Douwe; 01-09-13 om 21:48.

Athanor
    Guest
    Leuk om het zo nog even in dit topic te kunnen bekijken, nadat ik het gisteren in werkelijkheid al kon bewonderen! Je vertelde ook een mooi verhaaal over je inspiratie die je aan een Duitse orgelbouwer ontleende. Mischien kun je daar nog wat over laten weten of een link plaatsen?

Mooie bijdrage aan het forum!

Fons

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Athanor Bekijk Berichten
    Leuk om het zo nog even in dit topic te kunnen bekijken, nadat ik het gisteren in werkelijkheid al kon bewonderen! Je vertelde ook een mooi verhaaal over je inspiratie die je aan een Duitse orgelbouwer ontleende. Mischien kun je daar nog wat over laten weten of een link plaatsen?

Mooie bijdrage aan het forum!

Fons
    Staat al op het forum

http://www.woodworking.nl/showthread...kagen-schaefer
    "Whatever the mind can conceive and believe, the mind can achieve"

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten