Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Speelgoed auto van hout.

Een collega van me vriendin is bevallen van een jongetje en als kraamcadeautje heb ik een speelgoed auto gemaakt van hout. Wielen kunnen draaien en zijn vast gezet door op de draaibank de wieldoppen te maken met een pinnetje er aan vast van 7 mm die door het wiel gaat en in het frame van de auto is gelijmd. De auto is gemaakt van twee soorten mahonie en kersen hout. het geheel is afgewerkt met walnotenolie.
    DSC_2034.jpgDSC_2035.jpgDSC_2036.jpgDSC_2037.jpg

Gr Marco
    Laatst gewijzigd door katma; 30-08-13 om 18:40.

Leuk autootje. Dat brengt me op een idee voor de verjaardag van mijn neefje. Bij gebrek aan een draaibank zal ik alleen iets anders moeten verzinnen voor de wielen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vener Bekijk Berichten
    Leuk autootje. Dat brengt me op een idee voor de verjaardag van mijn neefje. Bij gebrek aan een draaibank zal ik alleen iets anders moeten verzinnen voor de wielen.
    Je kan ook vierkante wielen doen. Tweede wiel plaats je dan 45 graden anders op de as dan de eerste. Vooral leuk met een eendje met een bewegend kopje.
    Jeroentje

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Of rondhoutjes voor de asjes gebruiken, en de wieldoppen daarop lijnmen.

Dat is een mooie auto!

Prachtig. Opletten dat de auto later niet buiten in de regen blijft staan , dat zou zonde zijn.

Prachtig, hoe lang ben je er mee bezig geweest?

Groeten, Raymond

iedereen bedankt voor de reacties.

@ Dopeling, achteraf gezien had ik het autootje misschien beter kunnen lakken i.p.v. de walnotenolie maar dat gaat nu niet meer lukken.
    @ Raymond, Ik denk dat ik tussen de 3 en vier uur bezig ben geweest met deze auto, maar dat komt vooral door dat ik met de hand moest schuren.

Gr Marco

Forum Rechten