experimentje

Stelt

Actieve deelnemer
23 sep 2012
138
1
Schellinkhout
www.facebook.com
Hoi wim.

Ik ben het proces nog aan het verbeteren. het schuren gaat wel, draaien ook, de bellen en lossen zittende stukjes houtsnipper is lastig.
maar dat krijg ik wel goed. volgende keer wat meer kloppen of trillen.

Gr Mark.
 

Stelt

Actieve deelnemer
23 sep 2012
138
1
Schellinkhout
www.facebook.com
Hoi Nico,

stof! polyester of hout even gevaarlijk, stof is stof, dat moet je uit de longen houden.
Maar er zijn houtsoorten Bv taxus en goudenregen die schadelijker zijn voor het lichaam.
maar het stink wel ;-)

Gr Mark
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Mark. Dit soort experimenten biedt prachtige mogelijkheden. B.V. met kunststofsnippers - diverse soorten metaalfolie. Zelf heb ik dit nog op het programma staan, maar dan met zo'n takvergroeiing - zo'n heksenbol of hoe zo'n ding ook maar heet. Alleen moeten de takjes dan wel goed droog zijn. Gevaar voor krimp en daardoor losse delen. Kan de voet ook uit datzelfde blok? Knap stukje werk.
vr.gr. Jan Pranger.
www.arstorno.nl
 

Glen

Actieve deelnemer
1 apr 2009
95
0
Arnhem, als ik thuis ben
Origineel zeg! Qua trillen zou je de zijkant van ede trilplaat van een vlakschuurmachine tegen de 'bekisting' kunnen houden. Zag dat laatst een vriend doen na het storten van een betonnen keukenblad. Misschien in dit geval standje 1 ipv 6.

groet,

Glen
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Ziet er mooi uit en bied idd zo als al door Jan Pranger gezegd veel mogelijkheden.
Ik ben alleen benieuwd of het polyester niet kwetsbaar is zonder glasvezel er in verwerkt?

Gr Marco
 

Stelt

Actieve deelnemer
23 sep 2012
138
1
Schellinkhout
www.facebook.com
Pieter. zal ik doen

Jan, de mogelijkheden en vormen zijn onbeperkt, ook de materialen, ik ga juist proberen om vers materiaal te gebruiken omdat dit vaak meer kleur heeft. Ook wat jij vermelde zo'n heksenbol lijkt mij prachtig, je eigen fantasie is je beperking. net als met draaien het blijft een zoektocht naar mooie vormen en materialen.
 

Paul W

Actieve deelnemer
10 jan 2011
121
0
Hoorn NH
ik heb het gisteravond met eigen ogen mogen aanschouwen, het is echt een heel fraai object geworden.

Paul
 

katma

Actieve deelnemer
18 feb 2013
477
0
Deventer
houtdraaiwerken.nl
Ziet er mooi uit en bied idd zo als al door Jan Pranger gezegd veel mogelijkheden.
Ik ben alleen benieuwd of het polyester niet kwetsbaar is zonder glasvezel er in verwerkt?

Hoi Stelt,

Misschien dat je er over mijn vraag heen hebt gelezen( zie Quote ) maar ben nieuwsgierig naar jou antwoord aangezien ik het werken met polyester niet op deze manier ken. Dus puur interesse voor als ik het zelf ook eens wil uitproberen.

Gr Marco
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.