nieuwbouw eiken/ mahonie sloep

serge 72

Actieve deelnemer
24 jul 2012
39
0
Weert
Leuk als er mensen langskomen op de Hiswa, altijd goed om vakbroeders te ontmoeten.
Wat betreft de aandrijving, de motor is 3,5kW en moet voldoende zijn om de boot op rompsnelheid te laten varen. Voor normale kruissnelheid zal 1,5kW waarschijnlijk voldoende zijn. Ik heb twee accubakken gemaakt waar acht 6V accu's in geplaatst kunnen worden. De accu's moet ik nog kopen, wil op de Hiswa wat rondvragen.

Groetjes Serge
 
P

Pel

Guest
Prachtige sloep, dit is geen amateurwerk maar vakwerk, m.i. heb je die Amateur Boot Bouw Award 2017 al verdient, alvast gefeliciteerd.

Groet Pel.
 

serge 72

Actieve deelnemer
24 jul 2012
39
0
Weert
De osb platen heb ik gebruikt als mal voor de spanten. De eiken spanten zijn om de mallen gebogen en later gelammineerd. Bij het omdraaien van de boot zijn de mallen verwijderd.

Groetjes Serge
 

ErnstP

Actieve deelnemer
17 mrt 2012
68
0
Leuk als er mensen langskomen op de Hiswa, altijd goed om vakbroeders te ontmoeten.
Wat betreft de aandrijving, de motor is 3,5kW en moet voldoende zijn om de boot op rompsnelheid te laten varen. Voor normale kruissnelheid zal 1,5kW waarschijnlijk voldoende zijn. Ik heb twee accubakken gemaakt waar acht 6V accu's in geplaatst kunnen worden. De accu's moet ik nog kopen, wil op de Hiswa wat rondvragen.

Groetjes Serge

Hoi Serge

Hoe kom je aan dat vermogen?

Omgerekent is dat ca 5PK
Beetje weinig voor zo een grote sloep. Ik denk dat je ca dubbele moet hebben.
Ik ben benieuwd hoe hij vaart.

Ik blijf het volgen.

Gr Ernst
 

serge 72

Actieve deelnemer
24 jul 2012
39
0
Weert
Ruben, bedankt voor de stem. Jammer dat ik je niet kon spreken, morgen en zondag ben ik er de hele dag. Een selectie van de bouwfoto's heb ik wel achtergelaten.
Groetjes Serge
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.691
99
Utrecht
Ruben, bedankt voor de stem. Jammer dat ik je niet kon spreken, morgen en zondag ben ik er de hele dag. Een selectie van de bouwfoto's heb ik wel achtergelaten.
Groetjes Serge

Ha Serge,

Inmiddels terug van vakantie, die ochtend was mijn enige mogelijkheid dus ben speciaal voor jouw prachtige bouwwerk naar de Rai getogen! Een genot om na het topic het in het echt te mogen bewonderen! Leuk om de foto's (ze staan volgens mij niet allemaal op het forum, met name het binnenwerk niet) daar nog even te kunnen bekijken!
Ik hoop dat je gewonnen hebt, dat heb je meer dan verdient!

Grt.
 

serge 72

Actieve deelnemer
24 jul 2012
39
0
Weert
Hoi Ruben,

De jury heeft mijn bijdrage weten tw waarderen. Ik ben als winnaar van de award beloond.
Van het binnenwerk was inderdaad een selectie van foto's aanwezig. Deze staan niet op het forum omdat ik ook een tijdje afwexig was.
Maar leuk dat je mijn bootje weet te waarderen.

Gr Serge
 

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
De jury heeft mijn bijdrage weten tw waarderen. Ik ben als winnaar van de award beloond.
Helemaal terecht.
Ik heb je niet gesproken, je was heel druk in gesprek met iemand anders. Dat was allemaal razend interessant dus heb me er maar niet tegenaan bemoeid en heb het rustig aangehoord.

Wat ik grappig vond is dat elders op de beurs een kapitaal zeiljacht stond met een vergelijkbare roer/motor constructie. Dat werd daar gepresenteerd als een unieke en revolutionaire ontwikkeling. :)
 

WR1944

Oud hout
Die constructie van de roer/schroef-combinatie lijkt veel op een roerpropeller. Ik heb ooit bij Schottel gewerkt dus ik ben wel thuis in die materie.
Gefeliciteerd met de onderscheiding. Als ik de uitvoering van de buitenkant zie dan weet ik wel zeker dat de binnenkant er ook perfect uit ziet. Jammer dat de foto's van het inrichten ontbreken.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Hoi Ruben,

De jury heeft mijn bijdrage weten tw waarderen. Ik ben als winnaar van de award beloond.
Van het binnenwerk was inderdaad een selectie van foto's aanwezig. Deze staan niet op het forum omdat ik ook een tijdje afwexig was.
Maar leuk dat je mijn bootje weet te waarderen.

Gr Serge

Super Serge! Gefeliciteerd!:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.