Advies gevraagd; scharnier vastzetten op kopse kant MDF

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Dag Bert,

voor de deuren heb ik zelfs maar 15 dik genomen, en daar die 4 op geplakt.

Tot nog toe zijn de deuren nog altijd mooir recht, maar ik heb er wel op gelet dat ze altijd vlak lagen, of mooir recht stonden, en niet ergens schuin tegen een muur. Ik denk dat als ik dat gedaan had, ze vanzelf krom plooiden, los vh op elkaar lijmen.

Heb al vaak MDF op elkaar geplakt, ook al heel grote oppervlaktes, nog nooit iets krom getrokken.

MDF is gewoon heel stabiel omdat die samengeperste vezeltjes in alle richtingen zitten, denk ik.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Mdf trekt ook gewoon krom bi twee verschillende dikte. Echter als je rondom een lat van 40x4 plakt is dat geen probleem hoor. Trouwens, wat je keer kan proberen is om daar waar je een schroef in kops mdf draait een klein lijmklemmetje erop te klemmen. Dan scheur het ook niet. Weet alleen niet wat het doet als je er een deur aanhangt.
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Dag Renault,

dat heb ik inderdaad geprobeerd ja, gelijke gedachten, maar dat houdt het niet, zodra de klem weg is, splijt de boel toch.

Neen, zoals beschreven; plug inboren werkt perfect, deuren in de kast zijn een 485 x 1170, dus toch al redelijk serieuze vlaggen, en zelf met 2 schroeven per scharnier zit het vast.

Op dit moment ben ik de laatste twee deuren aan het maken, dat worden harmonica deuren, of hoe noemt dat- met een pianoscharnier plloien die dubbel, reden ; een van beide deuren zou anders voorbij de kast zitten, en vermits de deuren bijna de grond raken, is zo een grote deur een ideale doelschijf voor een zichzelf catapulterende zoon van 9....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.