Freestafel

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Hoi allemaal

Ik zoek een freestafel tot 200 euro waar ik mijn freesmachine zo onder kan monteren, wie weet een leuk model waar hij goede ervaringen mee heeft. Mits dat lukt voor die prijs, er is zoveel info over te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Schroef de machine onder een plaat en een haakse geleider erop. Klaar. Er staan meerdere voorbeelden op ons forum. Dit is de goedkoopste oplossing en vaak beter dan de goedkope fabrieks oplossingen.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
Nog een zelfbouwversie. De tekeningen zijn te bestellen. En als je de smaak te pakken heeft, hij heeft ook een kantelbare versie.

En dit is de versie die ik zelf heb gemaakt. Lekker makkelijk en voor de meeste klussen voldoende. Ik heb er ook al eens een achtergeleider op gezet met lijmklemmen. Ik leg de plaat op twee schragen en zet hem erop vast met lijmklemmen. Op de dwarsbalkjes van een schraag een zak grind om hem stabiel te maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.