Gedeelde werkplaats

Hanne

Nieuw lid
21 aug 2015
1
0
Ik zie dat je post al van lang geleden is, maar misschien bestaat de werkplaats nog steeds... Ik ben ook erg benieuwd waar die dan is; zelf woon ik in de buurt van Nijmegen.
Groeten, Hanne
 

Josef

Nieuw lid
17 mrt 2015
9
0
Mocht je een stukje willen rijden (naar zwolle) dan kan ik je daarmee wel helpen.

Bedankt voor het aanbod - ik heb ook een oom in Deventer waar het zou kunnen, maar met een kleine dochter is het gewoon te ver rijden voor mij...

- - - Updated - - -

Ik zie dat je post al van lang geleden is, maar misschien bestaat de werkplaats nog steeds... Ik ben ook erg benieuwd waar die dan is; zelf woon ik in de buurt van Nijmegen.
Groeten, Hanne

http://www.hobbycentrumnijmegen.nl/portfolio/werken-met-hout/
 

Josef

Nieuw lid
17 mrt 2015
9
0
Zou je dan niet gewoon een lunchbox planer aanschaffen?

Als ik me kan laten overtuigen, dat die dingen deugen, dan zou dat de perfecte oplossing zijn.
Heb mijn twijfels, dat zo'n ding dat aankan.
Noten planken moeten van 26mm naar ongeveer 20mm dikte, en per project zijn dat gauw 2 tot 3 vierkante meter.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.253
300
Heelsum
Als je de planken af kunt geven in Arnhem en niet al la minute terug hoeft te hebben dan kan ik kijken of ik iets voor je kan betekenen. Hoeveel planken van welke afmetingen gaat het? Wat voor hout?
 

Ambachtshonk

Nieuw lid
19 nov 2015
9
0
Dordrecht
www.facebook.com
Voor regio Dordrecht en omgeving:

Ben jij ook liefhebber van hout en ambacht?

Droom jij ook van meer ruimte voor het uitoefenen van je hobby?
En heb je zin om nieuwe ideeën op te doen en met anderen samen bezig te zijn?
Dan is dit jouw kans! Binnenkort start voor Dordrecht en omstreken een nieuw initiatief: een Open Werkplaats, compleet met degelijke werkbanken, mooi gereedschap en een uitgebreid machinepark voor houtbewerking.
Word ook deelnemer! Voor een vast bedrag per maand kun je wekelijks terecht in de werkplaats. Ben je beginnend hobbyist en heb je nog geen ervaring? Kom dan naar een Open Zaterdag en ontwikkel jezelf tot bekwaam amateur.
De initiatiefnemers willen jou faciliteren en staan voor je klaar. Voor een stevig soepje en goede koffie wordt gezorgd. Naast houtbewerken wordt het dus ook gezellig bomen in de werkplaats.
Kortom: sluit je aan en doe ook mee!


Meer informatie over onze lang gekoesterde droom, waarvan de verwezenlijking nog in een pril stadium verkeert op Facebook. Zoekterm: "Open Werkplaats Ambachtshonk".

 

Bijlagen

  • Schermafdruk 2015-11-18 21.48.44.jpg
    Schermafdruk 2015-11-18 21.48.44.jpg
    27 KB · Weergaven: 143
  • Schermafdruk 2015-11-18 21.49.06.jpg
    Schermafdruk 2015-11-18 21.49.06.jpg
    26,2 KB · Weergaven: 144
Laatst bewerkt:

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Als ik me kan laten overtuigen, dat die dingen deugen, dan zou dat de perfecte oplossing zijn.
Heb mijn twijfels, dat zo'n ding dat aankan.
Noten planken moeten van 26mm naar ongeveer 20mm dikte, en per project zijn dat gauw 2 tot 3 vierkante meter.
Makkelijk. Niet in één gang uiteraard, maar verder moet dat prima gaan. Er zijn verschillende lunchbox planers op de markt waar gebruikers tevreden over zijn. Wij hebben de makita, en zijn, inderdaad, erg tevreden. Er zijn al verschillende projecten doorheen gegaan, waaronder een elzen aanrechtblad en een aantal peddels, allemaal elders hier op het forum te zien. Het aanrechtblad is opgebouwd uit uit onbekantrecht elzen gezaagde plankjes van ca 40x150x400, die op dikte en breedte zijn gemaakt in het betreffende makita vandiktebankje, en vervolgens, met domino's tot blad zijn verlijmd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.