Reis naar Canada/VSA

Bram

Actieve deelnemer
29 mei 2009
316
4
Oost-Vlaanderen, België
Is het volgens jullie interessant om vanuit bvb Canada Veritas handgereedschap te laten meebrengen?
Ik keek om de lee valley site naar een schraapschaaf die hier 189€ kost en in Canada omgerekend 122€. Kan dat kloppen?
Hoe zit t met Amerika?
Bedankt!
B.
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Niet blind staren op de prijs ... Er komen nog een pak taksen bij de prijs als uw pak hier landt ... Gelijkaardig fenomeen als je bij hen via t web koopt en de goederen arriveren...
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.245
291
Heelsum
Als je niet teveel meeneemt komt er in nederland geen belasting meer op, maar dan zit je aan een max bedrag van enkele honderden euros
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
ja dat is zeker interessant als je, zoals scheppie aanhaalt, niet overdrijft.

Ik heb 8 bessey pipeclamps en nog wat kleine dingetjes laten meebrengen vanuit canada en dat is vlot gegaan. Je kan op internet opzoeken wat het maximum bedrag is dat je mee mag nemen. 1 schaaf is zeker geen probleem.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Je mag tot 430 euro vrij invoeren in nederland.( tabak, drank e.d. uitgesloten)

Het is zeker interesant om vanuit bijvoorbeeld USA gereedschap in te voeren. Let wel, in de Verenigde Staten hanteren ze een soort BTW die pas aan de kassa wordt aangeslagen. Prijzen op de etiketten zijn zonder die toeslag. Tevens kun je deze belasting (anders dan bij BTW) niet terug vragen op het vliegveld.

Groet
 

Duncan

Actieve deelnemer
10 nov 2012
169
2
Delft
Ik heb best een flink aantal gereedschappen meegenomen vanuit de VS. Op 1 trip een schaaf, een blokschaaf, een spookschaaf en een grote
DMT plaat. Allemaal bij de Lie-Nielsen fabriek gekocht voor hele fijne prijzen vergeleken met hier. Dollar was toen 1.65 :)
 

sebc

Actieve deelnemer
1 jun 2012
110
0
Leuven, Belgium
Als je de spullen uit de dozen haalt of deze duidelijk opent en de stickers op de items verwijderd kan je ook altijd zeggen dat je een deel van die goederen al bezat of dat je die gekocht hebt om in de usa te gebruiken. Dat is natuurlijk wel makkelijker bij bvb kleren en gsm-achtigen dan bij een schaaf.
 

sebc

Actieve deelnemer
1 jun 2012
110
0
Leuven, Belgium
Als je de spullen uit de dozen haalt of deze duidelijk opent en de stickers op de items verwijderd kan je ook altijd zeggen dat je een deel van die goederen al bezat of dat je die gekocht hebt om in de usa te gebruiken. Dat is natuurlijk wel makkelijker bij bvb kleren en gsm-achtigen dan bij een schaaf.

@Duncan: 1.65$/€ dat is wel erg veel, dan moet jij je dollars op de beurs gekocht hebben. ;-)
(de hoogste dagprijs uit de geschiedenis is 1.60$/€)
 

WR1944

Oud hout
De volgende (verhaspelde) tabel is van de belastingdienst en lijkt me wel duidelijk genoeg om aan alle speculaties een einde te maken.

Tabel: Wel of geen belastingen bij invoer betalen?
Waar komen de goederen vandaan? - Waarde van de zending (exclusief verzekerings-en vervoerskosten) - Belastingen bij invoer
Uit een EU-land - Waarde onbeperkt - Geen douanerechten Wel omzetbelasting, u betaalt de omzetbelasting aan de ondernemer van wie u de goederen ontvangt, niet aan de Nederlandse Douane
Uit een niet-EU-land - Tot € 22 - Geen douanerechten Geen omzetbelasting
Uit een niet-EU-land - Van € 22 tot € 150 - Geen douanerechten Wel omzetbelasting
Uit een niet-EU-land - € 150 of meer - Wel douanerechten Wel omzetbelasting

De prijzen in de winkels en restaurants en eigenlijk overal in de USA worden zonder sales tax aangeduid. De sales tax verschilt per staat en kan zelfs 0 zijn. Bij de kassa komt er in mijn geval voor Pennsylvania nog 6% bij. In restaurants laat je daarnaast nog een tip voor de bediening van zo'n 15% tot 20%. Als je uit een andere staat iets besteld wordt dat zonder sales tax bij je aangeleverd. Je wordt geacht die sales tax bij je belastingaangifte te verrekenen. Dan doen er niet veel, zeker geen particulieren. Mijn standpunt is dat, als ze zo'n bewerkelijk en achterhaald systeem in stand willen houden, ze er maar moeite voor moeten doen om die belasting binnen te halen. In het begin was het voor mij even wennen maar nu tel ik er bijna automatisch 6% bij de stickerprijs op. Als je gereedschap zonder doos en beschermende folie of coating meeneemt kan je het als gebruikt aangeven. Dan keldert de waarde enorm.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Je kunt ook een fake-rekening vragen met een gering bedrag erop.
Ik bestel ook wel eens wat in een niet nader te noemen Aziatisch land. Laatste keer voor $ 250. Dit bedrag keurig via PayPal betaald en de goederen een week later thuis afgeleverd met een nota van $ 48!!!!
Geen omzetbelasting, geen douanerechten en geen handlingfee voor de inklaarder.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.