Badkamermeubel afwerking lak of hardwax olie?

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Goedenavond,

Als het goed is heb ik binnenkort mijn badkamermeubeltje af (eiken) alleen vraag ik me af hoe ik deze het beste kan afwerken.
Uitstraling moet zo mat mogelijk zijn, white wash.

wat is het beste product voor een vochtige omgeving?

krijg je bij hardwax olie geen water vlekken/ kringen op het blad


Graag jullie advies.

Gr,

Bjorn
 

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Hoi Bjorn,

Ik heb mijn (eiken) badkamermeubels afgewerkt met hard wax olie (OSMO). Werkt super, en tot nu toe geen kringen of iets dergelijks.. (zit er al een half jaar op). Je kunt het makkelijk afdoen met een doek.
Hout wordt wel donkerder maar blijf mooi mat. (maak eerst een proefstukje).

Succes!

Groet
Dave
 

Glen

Actieve deelnemer
1 apr 2009
95
0
Arnhem, als ik thuis ben
Ik heb in de badkamer mijn grenen meubel afgewerkt met top olie van Osmo. Is kleurloos bij mij, maar misschien wel te krijgen met whitewash? Anders als laatste gang top olie gebruiken. Geeft ook een matte finish.

Nu ik het bedenk, misschien is het wel hetzelfde product als dat Davee aangeeft...

In ieder geval succes!

groet,

Glen
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Hoi,

Inmiddels heb ik het blad behandeld met:
1 laag osmo hardwax wit en met een doek uitgeveegd (staat ook op de beschrijving)
Daarna 2 lagen osmo hardwax kleurloos.

Nu was ik even aan het klussen in de nieuwe badkamer (ja nog steeds niet klaar ;) ) en heb mijn biertje op het blad neergezet maar daarna dit niet afgenomen.
De volgende dag zag ik 2 kringen in het blad :-(

Nu was vanochtend de kitter bij ons en die vertelde mij dat kit dus niet hecht op dit product.

Nou is de vraag, kan ik nu over de bestaande osmo lagen heen een nieuwe (of meerdere) laklagen aanbrengen?
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Inmidels heb ik alles kaalgeschuurd en mij laten adviseren om te whitewashen met Skylt colorwash en daarna aflakken met 2 componenten lak van Skylt
a.jpg
b.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.