Map waar favoriet topics kunnen worden opgeslagen

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Beste Baas,

Sinds een halfjaar ben ik lid van dit geweldige forum. Hoewel ik in hout-technisch opzicht bij lange na nog geen "senior member" ben, ben ik dat door het aantal berichten en reacties inmiddels al wel. :rolleyes:

Tijdens een zoektocht naar antwoorden op diverse openstaande vragen van uiteenlopende aard enerzijds, en uit algemene nieuwsgierigheid anderzijds kom ik met regelmaat items tegen die op zij minst het bewaren waard zijn. In situaties als nu (na 3 weken vakantie...) merk ik dat ik soms opnieuw op zoek moet naar "dat ene item waarin die gouden tip, dat technische hoogstandje of dat onderhoudende gesprek". Omdat in veel topics er wel eens uitstapjes worden gemaakt die off-topic zijn, valt het niet altijd mee om het middels sec het invoeren van zoekwoorden terug te vinden.

Nu vroeg ik mij af: is er een mogelijkheid om een gebruiker een persoonlijke favorieten-lijst te geven waaraan hij zijn topics kan toe te voegen ?
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Klik op thread tools (rechts boven het openingsbericht) en dan subscribe. Daarna kan je naar je profiel surfen en dan via 'quick links' naar het overzicht van je abonnementen

Uhm... ikke nie begrijpe nie... :confused:


Wellicht was mij vraagstelling niet duidelijk genoeg.

Stel: ik zie een topic (of draadje, zoals sommigen het hier noemen). Gaandeweg het doorlezen denk ik: "Hey, deze moet ik onthouden!"
Kan ik dat bewuste topic dan rechtstreeks aan "mijn favorieten" o.i.d. toevoegen ??

Zo nee, een functionaliteit als deze zou voor mij wel een toegevoegde waarde geven.
 

WR1944

Oud hout
Sam, wat jij bedoeld is het abonnement op een thread. Elke keer als er een nieuw bericht op komt krijg je een e-mail. Waar Ekko op doelt is een soort van map waar hij z'n eigen favoriete berichten kan opslaan.
Een mogelijkheid zou kunnen zijn om de tekst te kopieeren en die in een map op te slaan buiten het forum. Dat wordt wat omslachtiger maar het lijkt me wel uitvoerbaar.
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Dank Sam en Wim voor de respons tot dusver...

Deze instellingen heb ik ook aan staan Sam. Ik krijg dus met regelmaat berichten in de inbox. Maar... voor zover ik kan nagaan is dat alleen bij topics waarop ik één of meer reacties heb geplaatst.
Er zijn genoeg mooie en/of interessante items te vinden waarop ik niet reageer, maar die zeker de moeite van het bewaren waard zijn.

Gezien de enorme hoeveelheid informatie die hier te vinden is, lijkt het me een waardevolle toevoeging. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze wens... (???)
 

WR1944

Oud hout
Ik verzamel mogelijk interessante zaken niet preventief. Als er ergens in m'n achterhoofd een vaag vermoeden huist dat er informatie over een onderhanden project is of ik stuit op een probleem dan ga ik via de zoek-optie aan de slag. Meestal krijg ik antwoord na hooguit enkele pogingen. Het juiste zoekwoord vinden is dan heel belangrijk.
Alleen als ik het vermoeden heb dat bepaalde informatie na enige tijd van het web kan verdwijnen kopieer ik het op m'n computer.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Je kan ook naar het begin van het draadje gaan en dan in je browser een bookmark/bladwijzer maken. Ik heb in mijn bookmarks menu een aparte rubriek voor houtbewerking. Door zelf een heldere omschrijving te geven aan een bookmark is het ook makkelijk terug te vinden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.