Sieraad

Horst

Actieve deelnemer
6 mrt 2009
41
0
Geanimeerd door een beschrijving in een ander forum en een goede vriendin
heb ik ook eens probeerd een beetje sieraad te draaien.

Oorbel: 30 mm
Hanger: 50 mm
African Blackwood/Parelmoer





Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Nou Horst, dat proberen van jou, geinspireerd door een goede vriendin, die duidelijk goede smaak heeft, heeft je ertoe aangezet om iets wonderlijks te produceren.
Heb er lang naar zitten kijken, zonder de clue te krijgen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen.
Lijkt toch wel op een bol, met ringen gedraaid tenopzichte van een verschoven of verdraaide as. Vind het wel erg mooi om kado te doen, bijvoorbeeld aan je goede vriendin, die dat zeker wel zal apprecieren. Je weet in elk geval wel wat mooi is.
Groeten, Ad
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
woow :eek: . Het verbaast me steeds weer wat voor een vormen er met een draaibank gedraaid kunnen worden
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
horst

ik heb een tijdje naar het sieraad gekeken maar ik begrijp niet hoe je dit gemaakt hebt. zou je misschien een korte werkgeschrijving willen posten op het forum? ik zou zoiets ook wel willen proberen te maken

m vr gr rick
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Gaaf ding!

Laat me raden: je hebt een groot plat stuk genomen, eerst de concentrische ringen gedraaid op wat we nu aan de voorkant zien, daarna de hele boel omgekeerd gemonteerd, verschoven tov. je vorige center en de ringen aan wat nu de achterkant is uitgedraaid. Weer omgekeerd om (nu) de voorkant een lichte bolling te geven en daarna het "stompje" afgedraaid?

Knap bedacht! Zelfs als je het anders gedaan hebt ;-)

Arthur
 

Horst

Actieve deelnemer
6 mrt 2009
41
0
Hartstikke bedankt voor de mooie woorden!

@ Ad: Ze heeft het al...

@ Arthur: bijna goed

Hier vinden jullie en beschrijving hoe men het op een heel elegante, maar dure manier kan doen:
http://haeckel-online.de/2500.html

Maar omdat ik nog niet weet, hoevele van deze zaken ik ga doen, heb ik natuurlijk probeerd
het op een goedkopere manier te doen. Ik zal ook graag een beschrijving geven, maar ik wil
eerst nog een paar foto's nemen op het weekend. Ik denk dan is het makkelijker voor mij te beschrijven.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
horst

het is inderdaad een chique manier hoe deze dame dit allemaal maakt. ik ben zeer benieuwd naar de foto's die je gaat maken. kan het zijn dat jij ook op de open dagen van Schulte bent of is dat een andere Horst??

rick
 

Horst

Actieve deelnemer
6 mrt 2009
41
0
Rick,

Nee, ik ben niet Horst Pieper. Maar waarschijnlijk zal ik op zaterdag naar
Schulte komen kijken. Als je er ook bent kunnen we misschien onmoeten.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
twee draaiende horsten!! ik ben zelf vrijdag bij schulte, helaas moet ik zaterdag werken. ben zeer benieuwd naar de demo;s

rick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.