Mooie inca lintzaag

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Mede hout freubelaars, zie ik de volgende items, en vraag mij dus af, waar ze voor dienen.
Mijn boerenverstand zegt: aanslag, en wel verstelbaar :)
Kom er nu wel achter dat het jammer is dat er geen mogelijkheid is om stofafzuiging aan te sluiten, maar eens kieken of daar iets voor te knutselen is.
Ondertussen is de slang aan mijn afzuiging langzaam maar zeker aan het imploderen.
Het is flexslang bedoeld voor ventilatie, duidelijk niet sterk genoeg, moet er dan toch zwaar betaald gaan worden voor een paar metertjes afzuigslang??

Zie de foto's.

IMG_0001.JPG

IMG_0002.JPG

IMG_0003.jpg

IMG_0004.JPG
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
@wupsie: kijk even op http://www.inca.ch en zoek even op de site.
Je vind daar alle gebruiksaanwijzingen van alle machines. De jouwe is volgens mij de Euro 260. Hierin ook de explosietekening met alle onderdelen.
Elders op de site onderdelenlijsten met artikelnummers en prijzen in SFR. Als je vragen hebt kun je ze mailen; men is daar zeer behulpzaam en er wordt redelijk snel en adequaat gereageerd.
Op mijn machine zit een aansluiting voor een stofafzuiger. Als ik terug ben vakantie zal ik er een foto van maken een plaatsen. Dit kan echter nog wel een week duren. Misschien dat een ander (Rick of Houtenklaas) eerder hierop kan reageren.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Bedankt; ik ga gelijk even rondneuzen.
Ben heel nieuwsgierig naar de aansluiting van de stofafzuiging <<<<hinterdehint :)
 
Laatst bewerkt:

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Ik maar wachten op foto's van haar openingen :)
Ondertussen een meer dan prettig mail contact met ian van tuffswas gehad, en de bestelling wordt verwerkt.

Heb een smal blad gekocht voor het zagen van bandsaw boxen, een breder vari tooth blad voor het zagen van planken en fineer, en een sabre cut blad voor het zagen van groen hout.

Vrijdag ga ik wat eiken stammetjes halen, hoop dat de bladen dan al binnen zijn :)
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Hallo Wupsie,

Ik zag iets staan van bandsaw boxes.
Ik had er nog nooit van gehoord, dus maar even opgezocht.
Heel leuke ideeën en vormen mogelijk!
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Helaas: de kogellagers hebben de geest gegeven :(
Heb hier drie poelie trekkers maar die zijn allemaal te groot.
Heeft iemand nog tips hoe ik de kogellagers kan verwijderen zonder de asjes te beschadigen?
Op de kogellagers zijn geen texten/typenummers leesbaar wellicht dat een mede inca adept hier weet welke kogellagers ik moet bestellen?
Voor de duidelijkheid: het gaat om de kogellagers tbv de zaaglint geleiding.

Ik hoop snel iets te horen van jullie :)
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Je zal het toch met een poelietrekker moeten doen. Een beetje verhitten kan wel eens helpen. Een vriend van me heeft dat destijds voor me gedaan.
De nieuwe lagers die ik gemonteerd heb zijn van SKF type 608-2z. Ze kosten niet veel. De specs had ik opgevraagd bij Inca.
Elke industriële groothandel heeft deze wel en anders is Google je beste vriend.
 

Donald Duck

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
147
1
Hoboken
Inderdaad verhitten met verfschroeier kan wonderen doen vooral zorgen dat de as niet heet wordt, enkel de lager moet uitzetten. Idem om de lagers erop te zetten als dat niet gemakkelijk lukt geen bruut geweld gebruiken maar de lagers 'lichtjes' verwarmen. Op mijn werk hebben we daar een speciale hitteplaat voor.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
@Wim: bedankt voor je toelichting.
@Donald Duck: volgens mij hek hier nog ergens een elektriek tweeplaats kookplaatje leggen zal het ook wel mee lukken denk ik?
Gaat het vet niet uit de lagers lopen bij een dergelijke verhitting?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.