Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Gebruikte Festool TS55 kopen, waarop letten?

Ik heb een TS55 op het oog, die er zo in eerste instantie goed uit ziet. Normaliter zou ik dergelijk gereedschap altijd nieuw kopen, maar ik kan hem toch eigenlijk niet laten liggen. Er zou geen speling op het blad zitten, de automatische rem doet het nog, serienummer gewoon leesbaar en geen stickers van een bedrijf zichtbaar. Waar moet je verder nog op letten bij de aanschaf van zo'n apparaat om zeker te zijn dat ik geen kat in de zak koop?

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2009
    je zou de bodemplaat eens kunnen bekijken. Zit daar nog lak op of is ie helemaal afgesleten. Zegt iets (niet alles natuurlijk) over de mate van gebruik. Met veel butsen en deuken kan je er ook wel op rekenen dat ie met wat minder zorg is behandeld. Allemaal redelijk voor de hand liggende dingen. O ja, is het snoer nog intact?

succes!

De beste test:
    Zaag een stukkie plaat materiaal en zaag een dik stuk hout van zeg 4 cm, kijk of de zaagsnedes netjes op elkaar aansluiten, en kijk met een winkelhaakje of de zaagsnede mooi haaks is.
    Ok, er zou bij een probleem een versleten zaag in kunnen zitten, maar wie wil nu een zaag kopen met een vesleten blad a 45 euro??
    Van bovenstaande testjes kun je in ieder geval afleiden dat de machine netjes afgesteld is.
    Ben benieuwd.
    Houterig mannekke

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Let ook op de afstelmogelijkheid voor de geleiding op de rails. Met de zwarte slijtstripjes is het een nieuwer model. Je moet de zaag goed op de rail kunnen afstellen zodat de zaag soepel en zonder speling over de rail glijdt.

Bedankt voor de reacties, hier kan ik zeker weer mee vooruit!

Hij staat inmiddels in m'n garage. Een heerlijk apparaat. Van het weekend heb ik hem druk gebruikt om onze hardhouten vlonder mee te maken, wat is dat een fijne machine zeg! Zonder enige moeite zaagt hij zo door het keiharde bankirai heen en alles keurig haaks. Ongetwijfeld is het altijd een beetje een gok zo'n gebruikte machine, maar als ik voor hetzelfde geld een nieuwe bij de bouwmarkt zou kopen of deze, dan deed ik toch weer hetzelfde. Hier ga ik nog een hoop plezier aan beleven.

Forum Rechten