Baby cadeau in hout

sebc

Actieve deelnemer
1 jun 2012
110
0
Leuven, Belgium
Een goede vriend wordt binnenkort voor het eerst vader en ik zou graag iets moois voor zijn zoontje maken in hout.

Momenteel was mijn idee en schommelpaard, maar als iemand beter ideeën heeft zijn die zeker welkom.

Daarbij vroeg ik mij ook af in welk hout ik dit best zou uitvoeren, of is dit minder belangrijk als ik alles goed vernis?

paard.jpg
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Vernis zou ik niet gebruiken, dat laat los als de kleine zijn tanden er in zet. Je hebt speciale kindvriendelijke beitsen. Olie zo misschien ook kunnen.
 

Barneveld

Actieve deelnemer
10 jan 2013
68
0
Osmo heeft enkele producten die kindvriendelijk zijn, staat een bepaalde DIN certificering op het prodcutblad.

http://www.osmonederland.nl/

kunt ze gerust bellen...hebben mij prima van advies voorzien toen ik wat vragen had over hun hardwax.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Ehh de kleine moet dus nog geboren worden. Denk dat het leuker is om een muziekdoosje ergens in te maken.

Heb wel eens een boom gefiguurzaagd en aan het koordje de kabouter gehangen. Als het koordje boven is dan zit het kaboutertje in zijn boomhuisje.

Nog leuker is om wat met het geboortekaartje te doen. Soms lukt dat wel in combinatie met een muziekdoosje. Wij kregen ooit dit kaartje.
Geboorte kaartje.jpg

De wieg hebben we met 6 mm berkentriplex overgenomen en uitgezaagd. Aan de achterzijde een muziekdoosje gemonteerd in een klein doosje van berkenttriplex. De krullen heb ik gemaakt met installatiedraad en de rondjes opgevuld met soldeer. Het koper en soldeer uiteindelijk zwart gespoten. Je werkt je wel even in het zweet om het in twee dagen af te krijgen maar uiteindelijk heb je iets heel persoonlijks.

Het grote werk komt later wel als de beentjes werken...............:D
 

WR1944

Oud hout
De titel van deze vraag geeft maar weer eens aan dat het belangrijk is aandacht te besteden aan de juiste formulering. Om het latere opzoeken te vergemakkelijken dient de titel kort en bondig maar vooral éénduidig te zijn.
Zoals de titel met de spatie tussen baby en cadeau leest zou het kunnen duiden op een baby die je cadeau kreeg bij een partijtje hout of dat je een houten baby cadeau kreeg. ;-) Nu weer terug naar het onderwerp.
Maar om meer to the point te zijn, zorg dat alles goed is afgerond om splintervorming zoveel mogelijk tegen te gaan. Beuk is een geschikte houtsoort maar dat heb ik niet uit eigen ervaring anders dan als kind. En elke afwerking die je ook op snijplanken mag loslaten is geschikt maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn.
 

sebc

Actieve deelnemer
1 jun 2012
110
0
Leuven, Belgium
bedankt voor de tips, ik werk nog wat anders af en dan begin ik er aan.
Het resultaat komt zeker ergens op het forum.
Nu hopen dat die baby niet veel te vroeg geboren wordt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.