MFT werkbank

sander0105

Nieuw lid
29 jul 2012
1
0
Na lang lezen toch maar eens een post!

Enige weken geleden heb ik eindelijk besloten om een Festool MFT/3 tafel aan te schaffen. Mijn "klus hok" is een lege kamer op de 2e verdieping, ik ben dus redelijk beperkt in afmeting en gewicht van werkbanken. Om de ruimte toch nog een beetje efficiënt te gebruiken wil ik de ruimte onder de MFT gebruiken voor de opslag van het gereedschap. Een stel lades waar de kisten op kunnen staan.
Het geheel wordt opgebouwd uit populieren multiplex (mede om het gewicht laag te houden) en uit 2 losse delen van elk zo'n 35cm diep (kan ik het nog de kamer uit manoeuvreren).

Even snel een layout gemaakt in 3D zodat ik de zaagschema's er uit kan halen. Ook erg handig om alles te passen en alvast na te denken over de bouwvolgorde.

werkbank.jpg

Inmiddels is het hout onderweg en kan het bouwen beginnen.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Hoi, welkom hier, goed plan van je om de mft niet op de wiebelige bijgeleverde poten te plaatsen :)
Mijn ervaring met de systainers is dat ze, net als een normaal kastje niet echt geschikt zijn om efficient met de geboden ruimte om te gaan.
Je kunt er ook voor kiezen om ipv de systainers lades te maken, grote van de lades afhankelijk van de te bergen gereedschappen/hulpstukken.
Heb voor dezelfde keuze gestaan, en nog geen moment spijt gehad voor de keuze voor lades.
Aangezien de lineaal reschts zit, heb ik er voor gekozen om links lades te maken voor het elektrieke gereedschap, mooi groot en hoog, hier zit in:
*invalzaag
*bovenfrees
*strijkijzer model schuurmachine
*rotex
*no name bovenfrees tbv freestafel
*accutol
*accutol klein
*accutol haaks
*decoupeerzaag
*pleumatische boorhamer
*lamello freesmachine
*laders en accu's tbv accu spul.

De lades aan de rechterkant zijn voor beitels, boren, en andere kleine gereedschappen.
Aan de rechter zijkant heb ik een magneet strip gemonteerd voor veelgebruikte zaken als een winkelhaak, waterpomptang, schaar, gereedschap tbv bovenfrees etcetera.
Je kunt het zo mooi/luxe maken als je zelf wil.

Kijk anders ook eens naar de mft variant van benchworks, mischien kan dat je inspireren tot iets moois :)
Mogelijkheden zat, ook op het amerikaanse festool forum.

http://www.woodworking.nl/showthread.php?7417-Mobiele-werkbank-MFTC&highlight=benchworks
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.