Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 21

Question Nog eens : wek soort hout

Iemand een zeker idee welke houtsoort dit is (heb zelf een vermoeden maar niet zeker).
    Het hout is in het echt héél donker bruin tot bijna zwart maar door de flits iets lichter op foto uitgekomen, een foto van het stukje hout alsook van de kopse kant.
    Het hout weegt enorm zwaar, blijft niet drijven maar zinkt in water ...

2013-08-11 13.23.06.jpg.jpg 2013-08-11 13.22.52.jpg.jpg
    Alle begin is moeilijk, maar het is moeilijker om niet te beginnen

Lijkt op wenge. Maar ik ben niet de beste houtkenner. Ook zijn je foto's voor de herkenning niet op de beste manier genomen.

@Wim Kluck : voor Wenge denk ik dat de nerven te dicht bij elkaar liggen.
    @MichielW : Ebbenhout is ook mijn idee, maar ben er niet zeker van als leek.

Dank beiden voor antwoord

Ik zit nu achter mijn wenge bureau en dat is toch niet zo zwart als je beschrijft.

Ik twijfel zelf nog of het ook niet Coromandel kan zijn ?

Coromandel zou ook kunnen. Maar een kant schaven met nieuwe foto zou meer duidelijkheid kunnen geven.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Oeii...da's een lastige. Foto's zijn niet scherp maar ik zoek het in de hoek van ebben,coromandel of misschien african blackwood....Wat ik wel weet is dat er hier in mijn prive-houthok een plekje leeg is waar dit blokje mooi zou passen...
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

@Wim Kluck : ik zal straks eens de schaafbank aangooien en zien wat ik kan doen !

@Rick : dan ga je toch echt wat meer plaats moeten maken hoor, want heb wel iets meer dan "een paar blokjes"

Na wat opzoeking op Google images lijkt het me inderdaad Grenadille (African Blackwood) te zijn. Het lijkt er in elk geval het meest op.
    Heb nog een ministukje met véél bleker hout erin wat inderdaad ook voorkomt in de foto's die ik kan terugvinden.

Straks nog even over de V&VD bank gooien, ben benieuwd of mijn messen op slag bot zullen zijn

Forum Rechten