Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Setup Oneway Slijpsysteem

Ik heb een vraagje.

Wie kan mij vertellen waarom het wiel van de slijpmachine gelijk moet staan met de voorzijde van de basis?

slijp.jpg

Groeten Bep

De enige keer dat ik dicht bij de slijpsteen uitkom, is als ik Ellsworth/Celtic Grind/Vingernagel etc. beitels slijp. Ik zou hem eens met een lijmtang vastklemmen en kijken of dat goed gaat. Zoniet, dan moet je wat schuiven. De regel is volgens mij niet zo strikt als je het hier stelt, ook al zegt Oneway dat misschien wel.

Let op het toerental, de omtreksnelheid(de "snij"snelheid) wordt groter bij een grotere steen

De hoogte wordt ook aangegeven. Voor hun steenvlakker?

De hoogte is voor mij duidelijk maar mijn vraag is waarom de voorkant gelijk moet zijn met de steen?

Mijn eerste gedachte was dat dit met het platform/leunspaan te maken zou kunnen hebben, maar na een kijkje in de schuur zag ik dat dat ook niet op een halve cm. aankomt. Als door de jaren heen de slijpsteen kleiner wordt zou het wel handig zijn als het platform iets verder naar de as van de slijpmachine toe kan, dus dan zou de basis niet te ver naar voren moeten steken. (excuses dat alles achter elkaar getypt staat maar de enterknop werkt hier niet) groeten, Joop

Hallo Allen.

Ik dacht ook aan het hetzelfde argument dat joop 1967 heeft gegeven. Ik denk dat er geen andere verklaring voor kan gegeven worden.

groeten,
    Ornament
    http://www.houtsnijden.eu
    Laatst gewijzigd door ornament; 27-08-13 om 00:37.

Forum Rechten