Setup Oneway Slijpsysteem

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Ik heb een vraagje.

Wie kan mij vertellen waarom het wiel van de slijpmachine gelijk moet staan met de voorzijde van de basis?

slijp.jpg


Groeten Bep
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
De enige keer dat ik dicht bij de slijpsteen uitkom, is als ik Ellsworth/Celtic Grind/Vingernagel etc. beitels slijp. Ik zou hem eens met een lijmtang vastklemmen en kijken of dat goed gaat. Zoniet, dan moet je wat schuiven. De regel is volgens mij niet zo strikt als je het hier stelt, ook al zegt Oneway dat misschien wel.
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
De hoogte is voor mij duidelijk maar mijn vraag is waarom de voorkant gelijk moet zijn met de steen?
 

joop1967

Actieve deelnemer
12 jun 2012
71
3
het groene hart
Mijn eerste gedachte was dat dit met het platform/leunspaan te maken zou kunnen hebben, maar na een kijkje in de schuur zag ik dat dat ook niet op een halve cm. aankomt. Als door de jaren heen de slijpsteen kleiner wordt zou het wel handig zijn als het platform iets verder naar de as van de slijpmachine toe kan, dus dan zou de basis niet te ver naar voren moeten steken. (excuses dat alles achter elkaar getypt staat maar de enterknop werkt hier niet) groeten, Joop
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.441
536
Hallo Allen.

Ik dacht ook aan het hetzelfde argument dat joop 1967 heeft gegeven. Ik denk dat er geen andere verklaring voor kan gegeven worden.

groeten,
Ornament
http://www.houtsnijden.eu
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.