19mm spaanderplaat gebruiken voor paneeldeuren?

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Hallo,

Misschien is dit een domme vraag want kon niets vinden via de zoekmachine maar ik waag het er toch op.
Kan ik met fineer beplakte spaanderplaat (18mm) gebruiken voor kastdeuren die in een paneeldeur zitten? Hiermee bedoel ik deuren met een massief kader.
Het zijn overschotten van grote schuifdeuren die ik gemaakt heb en liever niet weggooi.

Alvast bedankt!
Bert
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Hoi Bert,

Als je maar genoeg ruimte over laat om de verschillende houtsoorten te laten werken.
Dus de spaanderplaat niet te strak in de massieve kaders maken.

Grts, Ray
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Dat kan heel goed. Het enige nadeel is dat de deuren zwaar en massief worden. Maar als dat geen probleem is dan doen. Wel rekening houden met goede schanieren of een stevige rail.
 

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Dat kan heel goed. Het enige nadeel is dat de deuren zwaar en massief worden. Maar als dat geen probleem is dan doen. Wel rekening houden met goede schanieren of een stevige rail.

Hoeveel scharnieren plaats ik dan best voor een deur van 50 op 90cm? Dacht aan 3 stuks?
Bedankt voor jullie reacties
 

WR1944

Oud hout
Ik weet niet of het een losstaande kast is of een inbouw maar bij een losse kast dien je ook rekening te houden met het gewicht van de deuren t.o.v. het gewicht van de kast. Als de deuren te zwaar worden en de kast heeft van zich zelf niet voldoende tegenwicht dan kan de kast voorover kantelen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Je kunt de kast altijd vastzetten aan de muur.
Wordt wel meer gedaan.
Schijnt vooral in Duitsland gewoon te zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.