Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 36

Bouwtekening Freestafel

Ik wil zelf een freestafel gaan maken en ben op zoek gegaan naar bouwtekeningen. Ik heb er aardig wat (gratis) gevonden, alleen zijn die vrijwel allemaal Engels. Das geen probleem alleen zijn de maten natuurlijk ook anders en dat kost weer een hoop tijd om alles te berekenen. Nou heb ik ook een bouwtekening bij Beqwaam.nl gevonden van een freestafel, die er goed uitziet. Alleen kost deze 24,95. Ik vraag me alleen af of dat het geld wel waard is of dat ik beter wat tijd kan steken in de gratis bouwtekening. Iemand die die van beqwaam gemaakt heeft?

Het is het geld niet waard, want een freestafel kan eigenlijk niet mislukken.
    In tegenstelling tot een zaagtafel is het niet zo belangrijk dat de boel haaks is en dat is een enorm voordeel.
    De tekening is daarom bijzaak. Het materiaal hoofdzaak.
    Laatst gewijzigd door Vurenhout; 08-08-13 om 19:49.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vurenhout Bekijk Berichten
    Het is het geld niet waard.
    Misschien dat je je antwoord kunt toelichten?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Beste GCO

Ik denk dat je even de zoekfunctie zou moeten gebruiken op dit forum. Er zijn er een heleboel mensen die erg mooi freestafels gemaakt hebben, ook zijn er mensen geweest die een "quick & Dirty" uitvoering gemaakt hebben(incl ikzelf...kortom een houten bak met een gat erin aan de bovenkant)...Daar ga je vast een heleboel informatie vinden...
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Hallo gco,

Ik heb de freestafel van de volgende link gemaakt, tekening en beschrijving zijn ook hier gratis.
    ik zou niet weten waarom het zijn geld niet waard zou zijn, als het is wat je zoekt is het toch goed?
    ik heb ook mijn ts55 in deze tafel verwerkt, dat werkt heel goed bij mij.

waarom zou je de maten van inch naar mm omrekenen? pak gewoon een rolmaat waar ook inch maten op staan, is even wennen maar bij mij werkte dat. ( 2 x meten 1 x zagen :-)

success als je je frees tafel zelf gaat bouwen, er gaat toch niet boven de voldoening om zelf iets te maken.

http://www.crestonwood.com/router.php

groet john

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    GCO..... Als dat gratis ontwerp met de inchmaten je echt helemaal aan staat, niet verder zoeken. Want.... zoeken kost al gauw meer tijd dan even de maten om te rekenen. 200 maten ? 10 seconden per maat? ( das lang), is een half uur. :-)

overigens: er staan geweldig veel hints over freestafels op dit forum. Ja... Ook doorpluizen ervan kost veel tijd maar is ook leuk. En misschien kom je dan tot de conclusie dat je behoeften ook met iets heel simpels kunnen worden vervuld.

mvg
    klaas0639

Even een tip over die inch maten.

In sketchup kun je gewoon de deeltekeningen in inch maten inlezen en dan zet je ze automatisch om in mm bij het menu ~Window /Model Info/ Units.
    Even afdrukken en je hebt de metrische maten op papier staan.

En nog een tip over inch maten... Koop gewoon een duimstok/rolmaat in inch maten. Kun je alle bouwtekeningen die je op Engelstalige forums tegenkomt makkelijk namaken.
    ik had nog ergens een bouwtekening in het duits liggen, maar ik kan hem niet meer weer vinden.
    Zal vanavond nog eens zoeken.

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik ga het forum even doorpluizen en ik zal de geposte link ook even bekijken. Ondanks dat ik eigenlijk nog maar net bezig ben met houtbewerking heb ik er erg veel zin in om een freestafel te maken. Ik ben ook nog steeds op zoek naar gereedschap en machines voor een leuke prijs

Hoy,

Net zoals GCO ben ik nieuw op het forum en ook een beginner qua houtbewerking. Ik ben ook aan het kijken om een degelijke freestafel te maken, de link van John Lamers komt dus goed van pas.

Btw, mooi en vooral handig forum dat jullie hebben!

Forum Rechten